Motosikal / Lain Lain Roda

Model VESPA 2020 Tiba Di Malaysia

Vespa di Malaysia tidak lagi dengan penjaga jenama sebelumnya dan sekarang (untuk tahun 2020) dengan syarikat baru, Didi Resources yang bekerjasama dengan Piaggio di Itali untuk menurunkan kos menjalankan Vespa di Malaysia kepada sekitar 60-70 per sen bahagian dan kos penyelenggaraan sebelumnya. Struktur harga baru ini tidak lama lagi akan dikongsi dengan kami dan kemudian dengan anda untuk lebih memahami kos operasi skuter Itali yang ikonik ini.

Vespa Didi Resources office

Kos yang lebih rendah ini juga merangkumi harga alat ganti, aksesori dan barang dagangan. Keseluruhan pengalaman Vespa tidak lama lagi akan setanding dengan pesaing Jepunnya.

Didi Resources Sdn Bhd, yang merupakan pengedar rasmi jenama Vespa di Malaysia baru sahaja memperkenalkan dua skuter sporty dan bergaya dari rangkaian model 2020, Vespa Primavera S Edisi Khas 150 dan Vespa Sprint S 150. Terdapat di ibu pejabat mereka sekarang di Petaling Jaya yang terletak di Lot 15, Jalan 13/6, Seksyen 13, 46200 Petaling Jaya, Malaysia. Di sebelah Hospital Colombia dan di hadapan Jaya One mall.

Ditempa dari DNA sukan Vespa, barisan model Vespa 2020 yang baru telah meningkatkan estetika dan sangat sesuai untuk penduduk bandar Malaysia yang aktif dan bergaya dari semua jantina yang sukakan perhatian.

Primavera S 150 sebelumnya dilancarkan di Malaysia 10 bulan yang lalu pada bulan Ogos 2019 dengan harga jualan RM16,400 dan kini versi 2020 terbaru ini dijual pada harga RM18,300. Kedua-dua harga tersebut (di jalan raya tanpa insurans).

Pada Disember 2018, Edisi Ulang Tahun ke-50 Vespa Primavera berharga RM16,300 (di jalan tanpa insurans).

Vespa launch

Vespa Primavera S Edisi Khas 150

Vespa melancarkan Edisi Khas baharu versi paling bergayanya. Primavera S menunjukkan ciri-ciri yang lebih sporty dan berani, yang lebih ditekankan dengan model ini.

Vespa Primavera S Special Edition 150 specifications

Edisi Khas Vespa Primavera S dilengkapi dengan rim 12 ”, diperbuat daripada aloi aluminium dan dengan rekaan lima spoke. Ini memberikan lebih kestabilan, keselamatan yang lebih baik, dan pegangan yang lebih baik di semua permukaan dan dalam semua keadaan jalan. Lampu depan dan belakang LED, bersama dengan lampu LED siang, sistem anti-curi (Immobilizer), dan brek cakera depan dengan ABS.

Vespa Primavera S Special Edition 150 grey
Vespa Primavera S Special Edition 150 grey
Vespa Primavera S Special Edition 150 side
Vespa Primavera S Special Edition 150 side
Vespa Primavera S Special Edition 150 front

Versi ini dilengkapi dengan port pengecasan USB yang meningkatkan kemudahan bagi pengguna yang memerlukan pengisian untuk telefon, tablet dan alat elektronik kecil.

Primavera S yang baharu ini datang dengan enjin iGet 125 dan 150 cc satu-silinder empat-stroke moden yang disejukkan udara dan dilengkapi dengan suntikan elektronik dan pengedaran 3-injap. Setiap perincian dari ekzos hingga struktur dalam casing transmisi dirancang untuk memberikan perjalanan yang lancar, tenang dan nyaman. Enjinnya benar-benar mesra alam dengan penggunaan bahan bakar yang sangat rendah.

Vespa Primavera S Edisi Khas 150 kini boleh didapati dari RM18,300 dengan rangkaian warna Orange Tramonto (Glossy) dan Gray Stile (Matt).

Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)_front
Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)_launch
Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)
Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)_front
Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)_side
Vespa Primavera S Special Edition 150_Orange Tramonto (Glossy)

Vespa Sprint S 150

Versi terbaru Vespa termuda dan paling sporty ini dimaksudkan untuk mereka yang ingin hidup berdaya saing dan tidak takut dengan kontras. Vespa Sprint S lebih menonjolkan gaya sporty Vespa Sprint dan dirancang untuk ditunggangi oleh mereka yang mempunyai sikap yang paling kompetitif di kalangan pencinta vespa.

3 kombinasi warna baharu yang menarik: Yellow Sole, Black Opaco dan White Innocenza, disamping yang paling terlaris Gray Materia.

Sprint S menyimpan perincian khasnya dengan penutup hon merah, pelekat sporty di bahagian badan, dan spring merah. Tempat duduk Vespa Sprint S 2020 telah diperbaharui dan unik untuk model ini untuk mewujudkan penampilan elegan sporty serba boleh.

Donning an entire steel body, the Vespa Sprint S 150 is the first of its class to mount two 12” rims and was crafted for those who play to win; the adventurous Malaysian with desire for their daily commute to be enjoyable and fun. 

Vespa Sprint S 150 juga digerakkan oleh enjin i-Get 150cc satu silinder empat-stroke yang mesra alam dan sensor barometrik untuk memastikan keseronokan, stabil dan kebolehpercayaan menunggang yang optimum.

Dicirikan dengan pelekat sporty dan perincian berwarna merah berkilat, Vespa Sprint S 150 datang dalam Yellow Sole, Grey Materia dan White Innocenza, dan berharga dari RM16,900.

2020 Vespa Sprint S 150cc specifications

Model Vespa 2020 yang baharu kini tersedia di semua peniaga dan kedai Vespa yang sah di seluruh negara.

Previous post

BMW Malaysia Merlanjutkan Jaminan Bateri PHEV Kepada 8 Tahun

Next post

Allianz General Melancarkan Servis Penggantian Cermin Depan 'On-The-Go' Dan Pembaikan Rumah 'Quick Repairs'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *