Uncategorized

BMW Malaysia Merlanjutkan Jaminan Bateri PHEV Kepada 8 Tahun

BMW Group Malaysia hari ini memperkenalkan Program Jaminan Bateri PHEV terbarunya. BMW kini memperluas program jaminan bateri PHEV semasa untuk kenderaan BMW dan MINI dengan tambahan 2 Tahun dan 60,000KM, melanjutkan program ini menjadi 8 Tahun / 160,000KM (mana yang terdahulu).

Pemilik kereta BMW Plug-In Hybrid semasa di Malaysia telah lama berusaha untuk mendapatkan lanjutan jaminan jarak tempuh 6 tahun atau 100,000km (mana yang lebih dahulu) yang ditawarkan oleh BMW Malaysia untuk BMW 330e, BMW X5 xDrive40e, BMW 530e dan juga BMW740Le.

BMW 330e plug-in hybrid charging

Pesaing produk terdekat Mercedes-Benz memperpanjang jaminan bateri PHEV mereka pada bulan Mac 2019 kepada jaminan baru yang menawarkan pemilik PHEV semasa sama ada lapan tahun atau 180,000 km dari tarikh pendaftaran, mana yang terdahulu.

Kini Program Jaminan Bateri BMW baharu ini juga tersedia sebagai lanjutan melalui Program Peningkatan BMW dan MINI Aftersales untuk BMW 330e, BMW X5 xDrive 40e, BMW 530e dan MINI Countryman PHEV pada harga RM 2,200 serta BMW 740Le pada harga RM 7,600.

Mini Countryman plug-in hybrid charging

Program Jaminan Bateri PHEV tersedia mulai sekarang hingga 31 Disember 2020. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati https://bit.ly/BMWMY8YearWarranty.

Apa itu hibrid plug-in? Soalan yang masih diajukan oleh sebilangan rakyat Malaysia yang agak bingung. Berikut adalah penjelasan dari BMW sendiri.

Kenderaan hibrid plug-in (PHEV) mempunyai enjin pembakaran dan motor elektrik. Masing-masing mampu menghidupkan kenderaan dengan sendiri. Hibrid plug-in menggunakan brek regeneratif sebagai sumber tenaga mereka, tetapi mereka juga boleh dipalam untuk mengisi semula bateri.

BMW PHEV explained

Walaupun kereta hibrid ringan mendapatkan tenaga elektrik hanya ketika dipandu, dan dengan itu hanya dapat membekalkan sedikit kuasa, hibrid plug-in – PHEV (kenderaan hibrid plug-in) – juga mampu mengecas baterinya ketika diparkir di stesen pengecasan. Ini dengan ketara memperluaskan rangkaian elektrik plug-in hibrid seperti BMW 530e iPerformance 2018, yang dapat memandu sejauh 28 batu hanya dengan elektrik dengan bateri yang dicas sepenuhnya. Untuk beberapa tahun yang akan datang, kemajuan teknologi akan meningkatkan rangkaian motor elektrik – dan juga semua kereta berkuasa bateri.

BMW Malaysia warranty on EV battery

Banyak pemilik PHEV sudah dapat menguruskan sebahagian besar perjalanan mereka dengan elektrik kerana perjalanan harian biasanya kurang dari 30 batu. Itu bergantung pada berapa banyak yang anda bayar untuk elektrik, tetapi kemungkinan besar anda akan menjimatkan banyak. Sekiranya cas elektrik habis, mesin pembakaran akan mengambil alih, jadi anda tidak perlu risau untuk mencari stesen pengecasan.

Previous post

Patutkah Anda Beli Kereta Bebas Cukai Jualan 10% Hari Ini?

Next post

Model VESPA 2020 Tiba Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *