Motosikal / Lain Lain Roda

PELANCARAN MOTOPLEX SUNGAI BULOH: DESTINASI TERBAIK PENGGEMAR MOTOSIKAL

Sungai Buloh, Selangor, 5 Februari 2024 – Didi Group dengan bangganya mengumumkan pembukaan rasmi MotoPlex Sungai Buloh, showroom keempat yang menawarkan empat jenama premium di bawah kumpulan ini – Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi yang terletak di Sungai Buloh, Selangor. MotoPlex Sungai Buloh yang direka sebagai konsep kedai dinamik menyediakan pelbagai produk serta pusat perkhidmatan pelanggan, menjadikannya destinasi utama bagi peminat kenderaan dua roda.

MotoPlex Sungai Buloh dikelola oleh Welly Sungai Buloh Sdn Bhd, pengedar rasmi yang dilantik oleh Didi Group, pengedar rasmi Piaggio, Vespa, Aprilia dan Moto Guzzi di Malaysia. Dengan estetika Itali dalam fikiran, ruang keseluruhan sebanyak 3,400 kaki persegi dibahagikan kepada kawasan pameran seluas 2,200 kaki persegi dan pusat perkhidmatan seluas 1,200 kaki persegi. Pusat perkhidmatan ini dilengkapi dengan alat diagnostik bertaraf tinggi dan dikendalikan oleh juruteknik dan mekanik motosikal yang terlatih dengan baik, berazam untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan yang unggul serta akses kepada pelbagai alat ganti berkualiti tinggi.

Bagi Didi Group, pelancaran MotoPlex Sungai Buloh merupakan satu acara bersejarah dan pencapaian luar biasa, kerana ia menjadi MotoPlex keempat di Malaysia. Encik Goh Kian Sin, Pengarah Urusan Didi Group berkata, “Motoplex adalah rumah bagi jenama ikonik Piaggio. Dengan mempunyainya di bawah satu bumbung, kami dapat menawarkan pelbagai produk kepada pelanggan yang mencari pengalaman dua roda Itali yang memuaskan, disokong oleh gaya, teknologi, prestasi unggul, dan warisan yang kaya. Hari ini, kami dengan bangganya menjadi tuan rumah pertemuan eksklusif bersama pasukan rasmi Aprilia Racing dalam penyelarasan dengan Ujian Musim Sejuk Moto GP Malaysia yang diadakan di Litar Antarabangsa Sepang. Ini juga pengalaman luar biasa untuk dikongsi bersama pemilik Aprilia dan tetamu kami bersama dengan pelancaran Motoplex Sungai Buloh.

Pertemuan eksklusif ini menampilkan pelumba pasukan Aprilia Racing Aleix Espagaro, Maverick Vinales dan Lorenzo Savadori, memberi peluang kepada ahli kelab Aprilia untuk mendekati dan peribadi dengan pelumba dan pasukan.

MotoPlex mengenalkan kegairahan motosikal Itali di bawah satu bumbung dengan menawarkan gambaran menarik tentang keseluruhan Kumpulan Piaggio, mencerminkan visi inovatif Kumpulan ini dan pengalaman yang unik. Encik Goh Kian Sin menambah, “Pembukaan MotoPlex akan membantu kami memperkuat kedudukan dan meningkatkan kehadiran kami di Malaysia. MotoPlex adalah rumah bagi jenama ikonik Piaggio. Dengan mempunyainya di bawah satu bumbung, kami dapat menawarkan pelbagai produk kepada pelanggan yang mencari pengalaman dua roda Itali yang memuaskan, disokong oleh gaya, teknologi, prestasi unggul, dan warisan yang kaya,” mencerminkan pengukuhan pesat rangkaian pengedaran Kumpulan ini di Malaysia. Kami telah melihat kejayaan besar dengan konsep MotoPlex dengan pelancaran MotoPlex Petaling Jaya, Motoplex Butterworth, dan Motoplex Johor Bahru, dan kami telah mencari peluang untuk memperluaskan konsep MotoPlex ke seluruh negara – pengalaman pembelian automotif satu hentian yang menawarkan rangkaian penuh dari skuter, motosikal sukan, dan motosikal pengembaraan semua di bawah satu bumbung. Konsep ini sesuai untuk pasaran Malaysia dan selaras dengan pelan pengembangan kebangsaan Didi Group. Sementara showroom Vespa Aprilia kami di seluruh negara memberi tumpuan kepada peminat skuter.”

“Kami sangat bangga mempamerkan semua jenama premium Kumpulan Piaggio, termasuk Vespa, Aprilia, dan Moto Guzzi, di bawah satu bumbung di MotoPlex Sungai Buloh. Bersama dengan budaya antarabangsa dan tempatan, MotoPlex Sungai Buloh membawa pengalaman pemanduan motosikal yang menarik dan memuaskan, dengan keaslian Itali, melalui jenama lagenda yang terkenal dengan gaya, teknologi dan warisan mereka, yang telah mengubah konsep mobiliti dan kebebasan individu. Kami berhasrat untuk melayani penunggang dengan penuh semangat dan dedikasi di kedai berkonsepkan 34,000 kaki persegi kami yang menampilkan kawasan perkhidmatan yang dikendalikan oleh juruteknik dua roda yang terlatih. Kami bukan sahaja membuat kenderaan. Kami sedang mengubah cara orang bergerak,” kata Encik Ngo Yoke Kwang, Pengarah, Welly Sungai Buloh.

GALERI EVENT

GALERI MOTOPLEX

GALERI SENDIRI

Previous post

ORA Good Cat GWM Raih Juara Ganda di Green NCAP Eropah

Next post

Sebab Sebenar Mengapa Kereta Volvo Adalah Yang Paling Selamat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *