Keselamatan

Sebab Sebenar Mengapa Kereta Volvo Adalah Yang Paling Selamat

Volvo Cars mempunyai reputasi sebagai pembuat kereta paling selamat di dunia.

Selama lebih dari 96 tahun, Volvo Cars telah menjadi peneraju dalam industri automotif, dengan konsisten mendorong batasan inovasi keselamatan. Bersamaan dengan komitmen untuk memastikan pemandu dan penumpang selamat, Volvo Cars memperkenalkan ciri-ciri revolusioner seperti tali keselamatan tiga titik dan Sistem Maklumat Titik Buta (BLIS), kini menjadi standard pada kereta moden. Walau kebanyakan daripada kita kenal dengan banyak inovasi berkaitan keselamatan mereka, hanya sedikit yang menyedari betapa pentingnya keselamatan kepada syarikat ini. Pada tahun 2007, syarikat itu mengisytiharkan visi yang berani -menjelang 2020, tidak seorang pun harus mengalami kecederaan serius atau kematian dalam sebuah Volvo Car baru. Dengan penumpuan tambahan kepada masa depan bebas kemalangan, Volvo Cars terus memimpin dengan inovasi keselamatan yang merentasi masa dulu, kini, dan akan datang.

Selepas visi, perlaksanaan. Pendekatan Volvo Cars terhadap keselamatan tidak seperti mana-mana pengeluar lain. Berikut adalah beberapa inisiatif yang membolehkan mereka memimpin dalam bidang ini:

Pusat Penyelidikan Keselamatan Volvo: Di pusat komitmen keselamatan Volvo terletak Pusat Penyelidikan Keselamatan Volvo. Makmal kemalangan berteknologi tinggi ini melanggarkan sekurang-kurangnya sebuah kereta Volvo baru setiap hari, membolehkan jurutera keselamatan meneliti pelbagai senario trafik dan kemalangan. Kemudahan ini menjalankan ujian yang melampaui keperluan peraturan, memastikan bahawa Volvo Cars kekal di hadapan dalam teknologi keselamatan.

Inovasi Berterusan: Volvo mempunyai sejarah yang kaya dalam memperkenalkan ciri keselamatan utama yang telah menjadi standard industri. Inovasi seperti Sistem Maklumat Titik Buta (BLIS), bantuan pemandu, dan airbag tirai tidak hanya meningkatkan reputasi keselamatan Volvo tetapi juga telah secara meluas diterima oleh industri automotif, menetapkan piawaian baru untuk standard keselamatan. Bantuan Pemanduan, termasuk Bantuan Pilot untuk Pemanduan Automatik Tahap 2, kini merupakan ciri standard dalam semua model Volvo kontemporari.

Pembelajaran Dunia Sebenar: Pada tahun 1970, Pasukan Penyelidikan Kemalangan Trafik Volvo telah dibentuk untuk membuat bank pengetahuan yang luas mengenai hasil kajian. Sejak itu, Volvo telah menganalisis lebih dari 43,000 kereta dari kemalangan sebenar yang melibatkan lebih daripada 72,000 orang penghuni. Dengan mengumpul data dunia sebenar untuk memahami dinamik kemalangan, adalah mungkin untuk mengenal pasti kecederaan yang timbul dalam kemalangan yang berbeza bagi lelaki, wanita, dan kanak-kanak.

Inisiatif E.V.A. (Kereta Sama Untuk Semua): Wanita berisiko lebih tinggi untuk mendapat kecederaan belakang leher dan dada dalam kemalangan disebabkan oleh perbezaan anatomi dan kekuatan. Volvo telah menyamakan perlindungan untuk wanita, lelaki, dan penghuni kanak-kanak melalui patung kemalangan khas dan analisis dunia sebenar. Inisiatif E.V.A. mengambil langkah lebih jauh dengan menjadikan data kemalangan mudah diakses melalui perpustakaan digital.

Inovasi Masa Depan – Sistem Pemahaman Pemandu: Volvo Cars sedang membangunkan Sistem Pemahaman Pemandu yang revolusioner. Teknologi keselamatan 2 kamera ini boleh mengesan gangguan pemandu, keletihan, atau pengaruh arak. Sebagai tindak balas, sistem ini akan mengaktifkan langkah-langkah perlindungan, memastikan margin keselamatan dikekalkan. Fokus keselamatan dalaman ini meluas kepada Pengesan Penghuni, di mana kereta boleh mengesan kehadiran kanak-kanak kecil atau haiwan peliharaan, mencegah kemalangan semasa mengunci kenderaan.

Untuk benar-benar mengalami inovasi keselamatan terkini yang terdapat dalam Volvo Cars, Volvo Car Malaysia menjemput anda ke acara pemanduan keselamatan pada 2 dan 3 Mac 2024. Daftar sekarang untuk peluang unik untuk menguji dan meneroka ciri keselamatan kedua-dua Volvo Cars Kereta Elektrik Berbateri (BEVs) dan Kereta Elektrik Hibrid Berplug-in (PHEVs). Dengan kapasiti terhad 150 peserta, pendaftaran akan berdasarkan prinsip siapa cepat dia dapat. Temui sendiri mengapa komitmen Volvo terhadap keselamatan sedang membuka jalan bagi masa depan di mana kebebasan di jalan adalah benar-benar bersinonim dengan rasa selamat.

Previous post

PELANCARAN MOTOPLEX SUNGAI BULOH: DESTINASI TERBAIK PENGGEMAR MOTOSIKAL

Next post

Audi RS6 GT: Kebangkitan Semula Legenda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *