Uncategorized

Subaru Forester Terbaru di Pasaran AS

Generasi Ke-6 Subaru Forester Kini Lebih Sesuai untuk Pasaran Amerika, Dengan Rekabentuk dan Teknologi Terkini

Kami membawa kepada anda laporan eksklusif mengenai pelancaran Subaru Forester generasi ke-6 yang kini telah memasuki pasaran Amerika Utara. Versi terbaharu ini menawarkan gabungan reka bentuk yang dinamis dan ciri-ciri teknologi canggih, menandakan langkah besar dalam evolusi jenama Subaru.

Rekabentuk dan Platform Terbaharu

Model terbaru Forester ini masih berdasarkan Platform Global Subaru, tetapi kini 10% lebih kukuh berkat teknik pengelasan yang lebih kuat dan penggunaan pelekat struktural yang bertambah 238%. Ini tidak hanya meningkatkan prestasi dinamik kenderaan tetapi juga kualiti pemanduan dan keheningan kabin.

Ciri-Ciri Luar yang Menonjol

Forester baru ini menampilkan ketinggian lantai sebanyak 8.7 inci, sistem All-Wheel Drive Simetrik, X-Mode, Kawalan Mendaki Bukit, Bantuan Permulaan Mendaki, tempat duduk belakang yang boleh dilipat 60:40, rel bumbung standard, dan ketinggian liftover yang rendah untuk memudahkan pemuatan dan pembongkaran.

Kuasa dan Kinerja

Digerakkan oleh enjin boxer 2.5L dengan 180hp dan 241Nm tork, Forester baru ini dilengkapi dengan transmisi CVT Lineartronic standard dan shifters paddle tersedia. Ia juga dilengkapi dengan Vektor Tork Aktif dan fungsi SI-Drive. Saiz roda berkisar dari 17″ hingga 19″.

Rekabentuk Luar yang Berbeza

Subaru telah mengambil pendekatan baru dalam gaya Forester. Bahagian depan kini ditandai dengan gril hitam berkilat yang bersatu dengan lampu hadapan LED yang padat. SUV ini menampilkan aksen angular di sekitar lengkungan roda dan beberapa bahagian berkilat termasuk jalur yang menghubungkan dua lampu belakang yang jelas. Nama “FORESTER” diukir di bawah jalur aksen belakang. Logo Subaru baru juga ditampilkan pada Forester ini. Semua underguard luaran disiapkan mengikut tahap trim.

Rekabentuk Eksterior yang Fungsional

Subaru menyatakan bahawa rekabentuk eksterior baru ini meningkatkan kapasiti pengangkutan kargo, meningkatkan aerodinamik kenderaan, dan mengurangkan angkat di sekitar tayar hadapan.

Rekabentuk Dalaman yang Kontemporari

Di dalam, Forester baru menampilkan sistem multimedia menonjol dengan paparan maklumat tengah yang terintegrasi. Terdapat elemen papan pemuka yang kontur dan potongan trim bertekstur yang menyembunyikan kerosakan dari penggunaan harian. Langit-langit gelap digunakan untuk menyembunyikan calar dari penggunaan harian juga. Terdapat sistem infotainment pilihan 11.6″ dengan Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto tanpa wayar. Skrin tengah ini juga berfungsi sebagai paparan maklumat tengah, jadi anda mendapat kawalan audio, iklim, dan fungsi kenderaan yang terintegrasi di sini. Model asas menggunakan dua skrin yang lebih kecil.

Sistem Bantuan Pemandu EyeSight

Di AS, Forester baru hadir dengan versi terkini sistem Bantuan Pemandu EyeSight yang beroperasi lebih lancar dan cepat dalam pelbagai keadaan. Penambahbaikan dibuat pada lensa kamera, perisian kawalan, dan penguat brek elektrik. Sistem EyeSight baru ini dapat mengenal pasti pesakit dan pejalan kaki di persimpangan lebih awal.

Ciri Keselamatan Baru

Ciri baru termasuk Brek Automatik Terbalik, Pengesan Titik Buta dengan Bantuan Pertukaran Lorong dan Amaran Trafik Silang Belakang. Forester baru juga mendapat Bantuan Berhenti Kecemasan yang mengaktifkan jika pemandu tidak responsif semasa Pengawal Cruise Adaptif Lanjutan beroperasi. Ia akan menghentikan kenderaan, mengaktifkan lampu amaran, membuka kunci pintu dan kemudian memanggil perkhidmatan kecemasan. Terdapat juga Stereng Kecemasan Automatik, yang membantu mengelakkan perlanggaran dalam lorong pada kelajuan lebih rendah.

Terus-Terang

Dengan melihat pelancaran Subaru Forester generasi ke-6 ini, kami yakin ia merupakan langkah signifikan bagi Subaru dalam memenuhi keperluan dan selera pasaran Amerika. Dengan penekanan pada rekabentuk yang lebih tegap, teknologi canggih, dan peningkatan dalam aspek keselamatan, Forester terbaru ini menjanjikan pengalaman pemanduan yang lebih baik bagi penggunanya. Adalah menarik untuk melihat bagaimana model ini akan diterima oleh pengguna dan bagaimana ia akan beradaptasi dengan pasaran global di masa hadapan.

Previous post

Pembukaan Pusat Volvo 3S SISMA Auto di Sungai Besi

Next post

Revolusi Mobiliti Elektrik dengan smart #1 di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *