Berita Auto

Subaru Forester 2023 Dilancarkan Dengan Harga Bermula RM173,500

Subaru Forester 2023 Menampilkan Sistem ADAS Eyesight 4.0 Terkini

TC Subaru Sdn Bhd, pengedar eksklusif automobil Subaru Jepun di Malaysia, baru-baru ini telah memperkenalkan SUV Subaru Forester 2023 yang baharu dalam empat varian, iaitu 2.0 i-L EyeSight, 2.0 i-L EyeSight GT Lite, 2.0 i-S EyeSight, dan 2.0 i-S EyeSight GT Edition.

Setelah melihat sendiri Subaru Forester yang menawan ini dengan semua ciri dan sistem baharunya, kami boleh katakan bahawa walaupun kereta ini tidak kelihatan berbeza sangat daripada model sebelumnya, ia telah meningkat dalam banyak cara. Namun, dengan peningkatan harga yang ketara, bermula dari RM173,500 hingga RM195,500, ia mungkin sukar untuk diterima.

Semua model Subaru Forester 2023 kini dilengkapi dengan sistem keselamatan pencegahan baharu dan inovatif EyeSight 4.0 yang telah memenangi anugerah dan lebih intuitif dari sebelumnya dengan menjadi pasangan mata tambahan yang membantu pemandu Malaysia. Ini, bagi kami, adalah tambahan yang paling penting untuk kereta ini.

Encik Glenn Tan, Timbalan Pengerusi dan Pengarah Urusan Tan Chong International Limited, berkata, “Kami bangga memperkenalkan empat model Forester yang luar biasa yang menepati keperluan kumpulan pemandu yang lebih besar di Malaysia yang mengutamakan keselamatan dan prestasi. Dengan Sistem Bantuan Pemandu Lanjutan EyeSight 4.0 Subaru, setiap model ini menawarkan pengalaman memandu terbaik untuk pelanggan kami.”

“Kombinasi unik EyeSight 4.0 yang canggih dengan fungsi Lane Centering Function, Lane Departure Prevention, Pre-Collision Braking, dan fungsi lain memenuhi teknologi pemanduan separa-autonomi Level 2 ADAS yang menambah lapisan perlindungan dan keselamatan serta bantuan pemandu yang lebih baik jarang ditemui dalam kenderaan CKD,” tambahnya.

Selain daripada Eyesight 4.0, Subaru Forester 2023 juga menampilkan pelbagai sistem keselamatan seperti Autonomous Emergency Steering yang membantu mengawal kereta menjauhi halangan hingga 80km/j untuk mengelak kemalangan, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning dan Lane Departure Prevention, X-MODE yang diperbaiki, dan banyak lagi.

Tambah lagi, rekaan dalaman yang lebih kemas dan ringkas pada Subaru Forester 2023 baharu ini disempurnakan dengan tiga warna luaran baharu, iaitu Cascade Green Silica, Magnetite Gray Metallic dan Brilliant Bronze Metallic, yang semuanya sama cantiknya dengan lima warna asal yang kembali.

Sebagai ciri utama, Subaru Forester 2023 yang baharu ini dilengkapi dengan enjin boxer empat silinder tanpa pengecas yang kini menghasilkan kuasa 196PS dan tork 196Nm, dipadankan dengan transmisi CVT 7-kelajuan yang menyampaikan kuasa ke sistem pacuan empat roda. Kereta ini akan dipamerkan untuk tatapan umum di Sunway Pyramid, LG2 Orange Concourse dari 3 hingga 7 Mei 2023.

Jelaslah, Subaru Forester 2023 yang baharu ini dilengkapi dengan gaya, kuasa, ruang yang luas, dan keselamatan yang tinggi. Tetapi dengan peningkatan harga yang ketara sehingga RM195,500, kami bimbang kereta ini akan menjadi kurang mudah diakses. Apa pendapat anda? Adakah kenaikan harga ini akan memberi kesan negatif kepada jualan? Semoga tidak.

Previous post

PDRM Kutip RM21.36 Juta Duit Saman Trafik Dalam 3 Hari

Next post

Toyota Urban Cruiser Hyryder Bakal Tiba Dengan Harga RM98,888?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *