Uncategorized

PDRM Kutip RM21.36 Juta Duit Saman Trafik Dalam 3 Hari

Saman Trafik Seakan Tidak Dapat Dielak Lagi Zaman Sekarang

Memang kita semua tahu bahawa semasa musim cuti sekolah atau perayaan, ramai orang akan memandu jauh dan PDRM akan lebih peka untuk mengurangkan kemalangan. Baru-baru ini, selepas cuti panjang Hari Raya, PDRM dikatakan berjaya mengutip RM21.36 juta dalam masa 3 hari sahaja.

Road block 2.0

Jadi, untuk konteks, ada diskaun khas sempena Hari Raya, dengan kadar istimewa RM50, untuk menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia melunaskan saman trafik mereka. Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain menyatakan bahawa pengurangan khas yang bermula dari 21 April 2023 telah berjaya.

Selain itu, Tan Sri Razarudin Husain turut menyatakan, “Jumlah kutipan melibatkan 409,673 saman tertunggak di seluruh negara, yang direkodkan oleh Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman bagi pelbagai kesalahan trafik yang berjaya diselesaikan.”

BHPetrol Diskaun khas saman trafik ini akan berlangsung sehingga 21 Mei 2023. Kadar khas saman trafik ini diumumkan oleh Perdana Menteri semasa ucapan awam Hari Raya, di mana beliau juga membuat beberapa pengumuman lain sebelum cuti panjang.

Bayaran saman trafik ini boleh dibuat secara dalam talian melalui aplikasi MyBayar Saman atau di kaunter bayaran saman trafik di ibu pejabat polis negeri dan daerah pada hari bekerja. Selain itu, bayaran juga boleh dibuat di mesin ATM Maybank dan cawangan Pos Malaysia.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain turut berkata bahawa kadar khas saman trafik pasti telah menggembirakan rakyat Malaysia dan kami rasa PDRM akan berjaya mengutip lebih banyak bayaran saman trafik sehingga 21 Mei 2023, bila diskaun khas tamat.

Road-block-3.0

Jadi, jika anda ada saman trafik yang belum diselesaikan, kami cadangkan anda segera menyelesaikannya sekarang dan jangan terlepas peluang istimewa yang diberikan kerajaan untuk masa terhad ini. Juga, bayar sahaja saman trafik anda secara umum agar ia tidak berkumpul menjadi bayaran yang lebih mahal.

JPJ saman PDRM diskaun Kami mendapat semua ini daripada Utusan Malaysia dan artikel penuh mereka boleh dilihat di sini. Terima kasih, Utusan Malaysia, atas maklumat dan gambar.

Previous post

Mengapa Konsesi Tol ANIH KL-Karak Dilanjutkan 37 Tahun?

Next post

Subaru Forester 2023 Dilancarkan Dengan Harga Bermula RM173,500

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *