Berita Auto

Subaru Levorg Layback Baru Dengan Gaya Crossover Khusus Jepun

Seperti Toyota Crown, Kini Subaru Levorg Berubah Menjadi Crossover – Subaru Melancarkan Model Baharu Berbeza dengan Spesifikasi Menarik

Beberapa bulan lalu, Toyota Crown yang popular, biasanya hanya dijual sebagai sedan, telah ditukar kepada kenderaan jenis SUV. Memandangkan SUV kini jauh lebih banyak permintaan daripada sedan, ini tidak menghairankan. Kini, Subaru juga mungkin melakukan perkara yang sama dengan Levorg mereka dengan Subaru Levorg Layback yang baru diumumkan.

Malangnya, Subaru baharu ini hanya diumumkan untuk pasaran Jepun dan dikenali sebagai Levorg Layback. Varian baharu wagon ini menggunakan ciri penggayaan SUV dan ditunjukkan sebelum dikeluarkan. Secara keseluruhannya, Levorg Layback kelihatan seperti gerabak yang setara dengan Crosstrek, yang mempunyai penggayaan silang di dalamnya.

Tambahan pula, Subaru mengatakan bahawa Levorg Layback telah dibangunkan untuk pasaran Jepun, menggambarkannya sebagai “SUV unik.” Layback adalah berdasarkan Subaru Levorg generasi kedua yang pada asalnya diperkenalkan pada 2020 namun, imej penggoda gelap menunjukkan beberapa perubahan, menghasilkan pendirian crossover.

Bampar hadapan Levorg juga nampaknya telah dirombak, menampilkan gril lebih lebar dan kemasan gaya aluminium yang bersambung dengan lampu depan LED. Pengambilan bampar masukan juga kelihatan telah berubah bersama dengan reka bentuk baharu untuk roda aloi. Akhirnya, terdapat satu imej bahagian dalam, menunjukkan kulit dua tona dengan jahitan emas.

Selain itu, Subaru masih belum mengumumkan spesifikasi teknikal Levorg Layback tetapi kemungkinan besar akan mendedahkan tetapan suspensi khusus versi dengan paras tanah yang meningkat untuk meningkatkan lagi kebolehlaksanaan luar jalannya. Levorg juga tersedia dengan sistem Pacuan Semua Roda Simetri daripada jenama itu juga.

Berkenaan dengan powertrains, Levorg standard menawarkan pilihan antara dua enjin boxer empat silinder pengecas turbo yang digabungkan hanya dengan kotak gear CVT, yang pertama ialah 1.8 liter yang menghasilkan 174hp manakala 2.4 liter dari WRX menghasilkan 271hp. Kemungkinan besar Layback akan mendedahkan 2.4 liter jika ia hanya mendapat satu pilihan.

Dubaru Levorg 1.0

Pra-pesanan untuk Subaru Levorg Layback akan bermula di pengedar Subaru di Jepun mulai 7 September 2023 dan pelancaran model itu dijadualkan pada musim luruh ini, jadi kita mungkin perlu mengetahui lebih lanjut mengenai perkara ini pada bulan hadapan atau lebih.

Tidak pasti sama ada Subaru akan mengekalkan Layback sebagai model Jepun sahaja selepas pelancarannya, kerana pasaran lain pastinya berminat dengan gerabak crossover kompak, malah di Malaysia, SUV semakin popular setiap hari manakala gerabak masih popular juga di kalangan orang ramai, tetapi kita perlu tunggu dan lihat.

Semua maklumat dan gambar terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka disertakan di sini.

Previous post

Penyelidikan Menunjukkan Mengecas EV Lebih Mahal Daripada Petrol

Next post

Kecelakaan Elektronik: Pengguna Tesla Terperangkap, Tidak Sedar Pintu Manual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *