Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Legenda Hot Wheels Mendarat di Malaysia!

Acara Hot Wheels Legends Tour Bakal Mengegarkan di Art of Speed 2023 – Peluang Gemilang untuk Penggemar Kereta Kustom Malaysia!

Apa khabar, para penggemar automotif! Kami ada berita bombastik untuk anda semua. Hot Wheels Legends Tour kini kembali ke tanah air untuk kali keempatnya dengan lebih gegar! Secara istimewa, tahun ini Hot Wheels Legends Tour akan berlangsung secara langsung di acara Art of Speed 2023 yang prestij di Malaysia. Bayangkan kemeriahan acara ini – kereta kustom yang mencuit hati dan kompetisi yang menegangkan!

Sebelum kita teroka lebih jauh, kita perlulah fahami apa itu Hot Wheels Legends Tour. Ia merupakan pencarian global untuk kereta kustom yang luar biasa dan mempunyai potensi untuk ditukarkan kepada model kereta die-cast Hot Wheels berskala 1:64. Yang lebih menarik, kereta pemenang akan dijual di lebih 150 negara di seluruh dunia!

Untuk yang pertama kalinya, penyertaan Malaysia akan dinilai secara langsung oleh Matt Gabe, Ketua Pereka Pembungkusan Hot Wheels Global yang terkenal. Ini adalah detik bersejarah dan kesempatan yang tak ternilai bagi para peserta Malaysia.

Acara ini akan berlangsung pada 29 hingga 30 Julai 2023 di Malaysia Agro Exposition Park, Serdang (MAEPS). Pendaftaran untuk acara ini kini dibuka dan ianya percuma! Para peserta berpeluang untuk mempamerkan ciptaan kustom mereka secara langsung.

Sesi penilaian secara langsung akan berlangsung pada hari Ahad, 30 Julai 2023, dari jam 11 pagi hingga 1 petang. Para peserta boleh membawa kereta mereka ke lokasi Art of Speed dan bersedia untuk memukau panel juri yang terdiri daripada pakar industri automotif.

Pada hari yang sama, juri akan memilih 10 kereta terbaik dari penyertaan Malaysia. Daripada 10 kereta ini, satu akan dinobatkan sebagai pemenang Malaysia dan mewakili negara di Semi-Final Global yang akan diadakan secara maya.

Selepas dipilih sebagai pemenang Malaysia, kereta tersebut akan menghadapi persaingan yang sengit dengan kereta-kereta hebat dari seluruh dunia. Pada peringkat Semi-Final Global, kereta-kereta akan dinilai berdasarkan keunikan, inovasi, dan daya tarikan visual.

Jika pemenang dari Malaysia berjaya melewati Semi-Final Global dan memasuki peringkat akhir, ia akan mempunyai peluang untuk dinobatkan sebagai Pemenang Hot Wheels Legends Tour dan diberi anugerah yang sangat prestij, iaitu transformasi kereta custom mereka menjadi model die-cast berskala 1:64 yang akan dipasarkan oleh Hot Wheels di lebih 150 negara di seluruh dunia.

Pemenang juga akan mendapat pendedahan media yang meluas, diiktiraf sebagai salah satu pembina kereta custom terbaik di dunia, dan mungkin mendapat peluang untuk bekerjasama dengan Hot Wheels atau syarikat otomotif lain dalam projek masa depan.

Bagi mereka yang tidak berjaya sampai ke peringkat akhir, pengalaman berada dalam Hot Wheels Legends Tour dan mewakili Malaysia di peringkat global adalah satu pencapaian yang mengagumkan dengan sendirinya, dan pasti akan menjadi sumber inspirasi dan kebanggaan bagi komuniti kereta custom di Malaysia.

Walaupun informasi dari internet yang diberikan tidak langsung berkaitan dengan Hot Wheels Legends Tour, adalah penting untuk memahami bahawa Malaysia memiliki industri automotif yang berkembang dan komuniti peminat kereta yang sangat bersemangat. Oleh itu, kemenangan dalam acara sebegini pasti akan membawa makna yang besar bagi negara dan individu yang terlibat.

Hot Wheels Memukau di Art of Speed 2023

Tiga Ruangan Khas untuk Hot Wheels

Hot Wheels Legends Tour 2023 menjanjikan pameran terbesar setakat ini dengan tiga ruangan khas yang dikhaskan untuk Hot Wheels dalam acara Art of Speed. Di Dewan A, penggemar akan disajikan dengan pameran kerjasama Hot Wheels x Proton yang menarik. Manakala, Dewan B akan menjadi tempat pertama Konvensyen Kolektor Hot Wheels di Asia Tenggara. Di sini, peminat boleh meneroka Hot Wheels dari dekad ke dekad, mengambil bahagian dalam lelongan langsung, bertemu dan beramah mesra dengan pereka Hot Wheels, dan mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti yang dianjurkan oleh Hot Wheels Skate School. Selain itu, kawasan letak kereta VIP luaran akan diubahsuai menjadi pusat pameran yang memukau, dengan mempamerkan kenderaan yang mengambil bahagian dalam Hot Wheels Legends Tour.

Fenomena Global

Hot Wheels Legends Tour bermula pada tahun 2018 sebagai siri pameran kereta di lokasi Walmart di Amerika Syarikat untuk memperingati ulang tahun ke-50 jenama ini. Sambutan luar biasa dan permintaan dari penggemar di seluruh dunia telah menyebabkan ia berkembang merentasi benua. Pada tahun 2023, Legends Tour akan membuat hentiannya di pelbagai negara termasuk Malaysia, Amerika Syarikat, Kanada, Australia, New Zealand, Indonesia, Filipina, dan banyak lagi. Peminat kereta khas Malaysia kini berpeluang untuk bersaing bersama rakan sebaya dari seluruh dunia, berebut gelaran bergengsi sebagai pemenang Hot Wheels Legends Tour seterusnya.

Koleksi Edisi Terhad Hot Wheels dan Barangan Eksklusif

Untuk meraikan budaya kereta, acara ini menawarkan produk Hot Wheels Legends Tour edisi terhad. Peminat boleh memperibadikan gaya mereka dengan pakaian khas, beg tote, botol, dan cawan. Selain itu, koleksi kereta kolektor Legends Tour edisi terhad akan disediakan untuk kolektor dan peminat. Jangan lepaskan peluang untuk memiliki kenangan eksklusif ini yang menunjukkan cinta anda terhadap Hot Wheels dan Legends Tour.

Di Gohed Gostan, kami menjangkakan acara ini akan mencetuskan semangat dan minat yang besar dalam komuniti kereta Malaysia. Jadi, apa tunggu lagi? Dapatkan tiket anda dan sertai kami di Art of Speed 2023 untuk merasai pengalaman Hot Wheels yang tiada tandingan!

Previous post

Sime Darby & BYD Perluas Pasaran EV Malaysia

Next post

Selamat Tinggal, V8: Mercedes-Benz G500 Edisi Terakhir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *