Uncategorized

Mitsubishi Outlander PHEV Generasi Keempat Dikesan

Adakah Generasi Baharu Outlander Yang Dikesan Diluar HQ Mitsubishi Motors Malaysia Akan Diperkenalkan di Malaysia?

Salam semua, sudahkah anda dengar berita ini? Model generasi keempat Mitsubishi Outlander baharu saja dikesan sedang dipandu di luar pusat operasi Mitsubishi Motors Malaysia di Shah Alam! Tidak percaya? Kami di sini pun terkejut!

Sebelum ini, Mitsubishi Outlander adalah jualan yang berjaya walaupun ia mempunyai ruang pasaran yang agak khusus. Ia menawarkan 7 tempat duduk dalam segmen SUV saiz sederhana bersama-sama dengan Nissan X-Trail. Walaupun di pasaran terpakai, nilai Outlander masih tetap tinggi. Malangnya, Mitsubishi Motors Malaysia telah mengambil keluar Outlander dari pasaran untuk beberapa waktu sekarang tanpa sebarang indikasi sama ada model generasi keempat akan sampai ke pantai kita.

Namun, dari penemuan kami hari ini, ini mungkin berubah. Kami telah melihat model PHEV putih generasi keempat Outlander dengan nombor pendaftaran Malaysia. Dan tampaknya ia dilengkapi dengan sunroof. Ini bukan kali pertama Mitsubishi Motors Malaysia telah mengimport model Outlander PHEV.

Semasa model petrol generasi ketiga 2.0L dan 2.5L sedang dijual, Mitsubishi Motors Malaysia sebenarnya mempunyai sekurang-kurangnya satu model PHEV berjalan di sekitar bagi golongan atasan syarikat. Walaupun tidak masuk akal untuk memperkenalkan model ini kepada orang ramai Malaysia, tetapi ia masuk akal bagi orang besar syarikat untuk memiliki SUV penumpang Mitsubishi spesifikasi tinggi. Jadi, adakah ini yang berlaku di sini juga? Kemungkinan besar.

Terdapat beberapa petunjuk yang menarik:

  1. Ia dilihat dengan nombor pendaftaran Malaysia yang sebenar dan, bukan plat perdagangan.
  2. Ia tidak mempunyai sebarang bentuk penyamaran.
  3. Tidak banyak insentif untuk PHEV dan hibrid di Malaysia, yang akan menjadikan Outlander PHEV pada perbezaan harga yang besar berbanding dengan Proton X90 baharu.

Oleh itu, tidak kira apa yang berlaku, kami akan mengikuti perkembangan ini dengan rapat dan memberikan anda semua maklumat terkini. Kita sama-sama tunggu kemunculan Mitsubishi Outlander PHEV generasi keempat di Malaysia, atau tidak.

Previous post

Chery Tiggo 8 Pro SUV, Menyusul Ke Malaysia Dari RM165,000

Next post

Toyota Innova Zenix Coming? Penjual Toyota Penang Buat Promosi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *