Konsep / Lakaran / Intipan

Toyota Innova Zenix Coming? Penjual Toyota Penang Buat Promosi

Model MPV Terbaharu Dari Toyota Bakal Meluncur di Malaysia Tak Lama Lagi

Halo rakan-rakan auto semua! Apakah anda sudah siap untuk berita auto yang paling hangat hari ini? Kami di sini begitu teruja untuk berkongsi berita terbaharu tentang Toyota Innova Zenix, model terkini yang bakal mengegarkan pasaran MPV di Malaysia. Sumber yang sahih mengatakan ia akan dilancarkan dalam beberapa minggu lagi!

Pasaran MPV di Malaysia seakan-akan akan disentuh oleh kilat seiring dengan UMW Toyota Motor yang bersiap sedia untuk melancarkan Toyota Innova Zenix. Ini adalah model generasi ketiga yang membawa nama Innova dan yang pertama dibina atas platform TNGA, iaitu turunan GA-C, yang juga menjadi asas kepada Corolla Cross.

Posting ini sudah pun di turunkan.

Yang menariknya, model Innova ini adalah yang pertama ditawarkan tanpa pilihan transmisi manual dan tanpa enjin diesel. Kami tahu Innova Zenix bakal mendarat di Malaysia, namun kami tidak pasti bila. Sekarang, kemungkinan besar model ini akan tiba dalam beberapa minggu lagi.

Syak kami berasaskan sebuah pos oleh pengguna Facebook Effie Toyota utara, yang merupakan seorang penjual yang beroperasi di Toyota Bukit Mertajam (Fadason Sdn Bhd). Effie telah memposting beberapa bahan pemasaran untuk Innova Zenix baharu dan meninggalkan pautan Whatsapp bersama dengan mesej berikut pada 30 Mei:

“Innova zenix 2023

Open for booking now!!!!

Fast respon

Fast loan APPROVAL”

Kini, ada kemungkinan Effie bertindak berdasarkan maklumat yang tidak disahkan tetapi penjual biasanya adalah yang pertama membiarkan maklumat tentang pelancaran yang akan datang terkeluar. Walaupun begitu, beberapa bahan pemasaran kelihatan agak meragukan. Jadi, mari kita lihat sama ada Innova Zenix baharu dilancarkan dalam beberapa minggu yang akan datang atau tidak.

Saya rasa Innova Zenix akan menjadi kejayaan besar di Malaysia jika harganya di antara RM130,000 hingga RM170,000. Ini kerana ia merupakan langkah besar ke atas dalam hal kualiti berbanding model sebelumnya dan pesaing satu-satunya di ruang ini adalah Nissan Serena S-Hybrid yang juga dijual di Jepun. Dalam generasi ini ada pilihan hibrid untuk Innova jadi akan menarik untuk melihat bagaimana kedua-dua MPV tengah Jepun ini bersaing jika Innova Zenix hibrid tiba di sini. Pilihan petrol yang lain juga tidak terlalu buruk. Anda mendapat enjin 2.0L M20A, yang merupakan enjin aspirasi semula jadi yang amat moden dengan kecekapan terma 40%.

Previous post

Mitsubishi Outlander PHEV Generasi Keempat Dikesan

Next post

Peugeot Panoramic i-Cockpit Diintip Dalam Peugeot 3008 Terbaharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *