Berita Auto

Peugeot Panoramic i-Cockpit Diintip Dalam Peugeot 3008 Terbaharu

Cabaran Baharu dalam Kabin Modern: Menggabungkan Ergonomi dan Teknologi

Salam sejahtera semua, kami di sini telah mendapat berita – Peugeot Panoramic i-Cockpit bakal memperkaya Peugeot 3008 yang akan datang! Siapa sangka teknologi ini akan jadi pembeda besar bagi pelanggan Peugeot dalam generasi produk terkini. Sebagai interpretasi unik dari kabin kereta modern, ada yang merasakan ia lebih ergonomik daripada interior kereta yang direka secara konvensional. I-Cockpit asli yang telah diperkenalkan lebih dari satu dekad lalu telah melalui evolusi, dari kluster instrumen digital, koneksi nirkabel, perintah suara, efek 3D, dan banyak lagi.

Namun, i-Cockpit kini mulai menunjukkan tanda-tanda penuaan dan perusahaan Perancis ini bersiap untuk mengambil langkah berikutnya dengan Panoramic i-Cockpit.

Panoramic i-Cockpit ini akan memulai debutnya pada Peugeot 3008 yang akan datang. Inti dari teknologi ini adalah layar melengkung 21 inci HD baharu yang tampak melayang di atas papan pemuka berkat sistem pengikatan ‘tidak terlihat’ baharu. Ada juga roda kemudi kompak yang direka semula dan i-Toggles baharu. Perubahan lain yang dapat anda harapkan termasuk material premium baharu dan layanan terhubung baharu.

Layar HD melengkung 21 inci ini menggabungkan display heads-up dan layar sentuh tengah, terbentang dengan lancar dari tiang sisi pengemudi ke tengah konsol. Layar sedikit melengkung ke arah pengemudi sambil tetap dapat diakses oleh penumpang. Informasi pemandu penting ditampilkan di sisi pemandu sementara area tengah mendapat kontrol untuk AC, navigasi, media dan lainnya.

Mengenai i-Toggles, ini sekarang adalah tombol sentuh yang dapat disesuaikan untuk memberikan akses segera ke 10 fungsi yang paling berguna bagi pengguna. Fungsi yang dapat disesuaikan termasuk memanggil kontak favorit, memulakan navigasi ke tujuan favorit, memutar radio pada frekuensi tertentu atau menetapkan suhu ideal untuk AC.

Aspek baharu lainnya dari i-Cockpit yang ditingkatkan ini adalah pemindahan selektor gigi. Untuk memberikan ruang di konsol tengah, sekarang telah dipindahkan ke sebelah kanan roda stereng di sebelah tombol start/stop. Ini memungkinkan isyarat gerak yang lebih lancar apabila pemandu masuk ke dalam kendaraan, memulakannya dan bergerak.

Sejak awal i-Cockpit, stereng kompak telah menjadi salah satu ciri utama. Kini, aspek ini telah dikerjakan secara ekstensif untuk meningkatkan rasa memandu dan kenyamanan. Ukurannya tetap sama kecilnya tetapi memiliki tampilan yang lebih modern dengan galas tengah yang direka semula untuk efek melayang yang sama dengan layar panoramik. Kawalan yang dipasang pada stereng kini adalah taktik, yang mencegah ‘klik’ yang tidak sengaja oleh pemandu. Selain itu, dua kontrol ramping baharu telah ditambahkan di belakang roda kemudi yang kompak.

Selain itu, pelanggan Peugeot dapat mengharapkan sistem pencahayaan ambient baharu yang meliputi keseluruhan lebar papan pemuka dan panel pintu. Pencahayaan ini dilengkapi dengan potongan trim aluminium asli dan kain yang dipilih dengan hati-hati.

Secara keseluruhan, Peugeot Panoramic i-Cockpit menggabungkan kemewahan dan teknologi modern dalam sebuah kabin yang ergonomik dan berorientasi pengguna. Dengan memperkenalkan ciri-ciri baharu ini, Peugeot setidaknya telah memastikan bahwa generasi 3008 berikutnya tidak hanya akan menjadi kereta yang sedap dipandang, tetapi juga untuk dinaiki.

Sebagai penutup, terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan semoga bermanfaat! Dari kami di sini, teruslah memandu dan jangan lupa untuk selalu menikmati perjalanan!

Previous post

Toyota Innova Zenix Coming? Penjual Toyota Penang Buat Promosi

Next post

Tukar Rim, Hilang Waranti: Kisah Seorang Pemilik Perodua Alza

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *