Bisnes

Penutupan Operasi Bermaz Auto Alliance

Perhentian Aktiviti Bermaz Auto Alliance: Langkah Seterusnya Bagi Pemilik Peugeot di Malaysia

Pada 29 haribulan, Februari, 2024, Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd (BAA) mengumumkan penutupan operasi perniagaannya, menandakan akhirnya perjalanan tiga tahun mereka dalam menguruskan pengedaran, jualan, dan perkhidmatan selepas jualan kenderaan Peugeot di Malaysia serta sebagai pengedar rasmi untuk model Citroen dan DS. Keputusan ini diambil selepas pengumuman oleh Stellantis N.V pada 22 November 2023, yang memutuskan untuk menguruskan jenama mereka di pasaran Malaysia melalui syarikat jualan nasional mereka sendiri.

bermaz anshin taiping

Dengan penghentian operasi ini, BAA tidak akan lagi mampu meneruskan perkhidmatan kepada pelanggan Peugeot seperti yang dirancang sebelumnya. Namun, dengan rasa syukur dan terima kasih yang mendalam, BAA ingin menyatakan penghargaan terhadap semua pelanggan atas sokongan dan keyakinan yang diberikan kepada perkhidmatan jualan dan selepas jualan yang disediakan oleh BAA sepanjang beberapa tahun ini.

Pelanggan dimaklumkan bahawa BAA telah bersetuju untuk memindahkan program Penyelenggaraan Servis Percuma (FSM) secara keseluruhan kepada Stellantis N.V, dan dengan ini, semua penyelenggaraan FSM akan dilaksanakan melalui rangkaian yang dilantik oleh Stellantis N.V.

Untuk maklumat yang lebih terkini, pelanggan disarankan untuk merujuk kepada Stellantis N.V atau menghubungi pusat sokongan pelanggan mereka melalui nombor bebas tol 1800-18-7852 atau emel di customersupport.my@stellantis.com untuk sebarang pertanyaan atau keperluan khusus.

Mengenai Mega Galeri & Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd

Mega Galeri Sdn Bhd merupakan pengimport tunggal dan eksklusif kenderaan PEUGEOT di Malaysia. Bermaz Auto Alliance Sdn Bhd, sebelumnya dikenali sebagai Berjaya Auto Alliance Sdn Bhd, adalah pengedar tunggal kenderaan PEUGEOT dan pembekal perkhidmatan dan alat ganti PEUGEOT yang tidak eksklusif di Malaysia.

Pelbagai kenderaan yang diedarkan termasuklah SUV PEUGEOT 2008, PEUGEOT 3008, dan PEUGEOT 5008 serta PICK-UP PEUGEOT LANDTREK.

Terus-Terang

Memandang ke depan, mereka mengakui bahawa perubahan ini mungkin menimbulkan kebimbangan bagi pemilik Peugeot di Malaysia. Namun, mereka yakin dengan langkah pengalihan program FSM kepada Stellantis N.V, pelanggan akan terus menerima perkhidmatan yang berkualiti. Mereka juga ingin menegaskan komitmen mereka dalam memastikan transisi ini sehalus mungkin bagi pelanggan mereka. Mereka berterima kasih atas perjalanan yang dilalui bersama pelanggan mereka dan berharap akan ada sinar baru dalam perkhidmatan dan pengalaman pemilikan Peugeot di Malaysia.

Previous post

Volvo C40 Recharge: Inovasi Elektrik Menuju Masa Depan

Next post

Kejayaan 100 Hari smart Malaysia: Pemacu Inovasi dan Kepuasan Pelanggan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *