Bisnes

Peugeot 408 Malaysia, Tarikan Baharu Dari Stellantis

Pelancaran Peugeot 408 Menjelang, Gabungan Rekaan Itali dan Teknologi Mutakhir


Stellantis Malaysia Bersiap Sedia Melancarkan Peugeot 408 yang Menawan

Menjelang pelancaran Peugeot 408 di Malaysia, Stellantis Malaysia bergerak cekap membawa model terbaru yang bakal memikat hati penggemar automotif negara. Stellantis, pemilik 14 jenama kereta terkemuka dunia, menampilkan Peugeot yang dihiasi dengan kemegahan rekaan Itali, kekuatan Amerika, dan pesona romantis Perancis dalam setiap produknya.

KENYATAAN MEDIA

Peugeot 408, Siluet Dinamis dengan Gaya Tak Tertandingi

Peugeot 408 terserlah dengan siluet fastback dinamik dan gaya yang tidak dapat ditandingi, dan memecahkan norma dengan pendirian anggun tandatangan jenama itu. Reka bentuk garisan adalah tajam, gril sepadan dengan warna badan untuk penyepaduan sempurna ke bahagian hadapan, dan lambang Peugeot baharu dengan kepala singa menambah kebanggaan.

Bahagian belakang Peugeot 408 menampilkan potongan terbalik yang memberikan profil tebal. Berdiri megah dengan roda berdiameter 720mm dan rim ikonik 20 inci dengan reka bentuk geometri yang mengganggu. Lampu seperti taring di bahagian hadapan dan tiga cakar LED di bahagian belakang sebati dengan keluarga Peugeot.

Dengan panjang 4.69m dan jarak roda 2.79m, Peugeot 408 menawarkan ruang kaki belakang luas sebanyak 188mm. Ruang bagasi juga luas dengan kapasiti 536 liter, yang dapat diperluas menjadi 1.611 liter dengan melipat tempat duduk belakang.

Dengan ketinggian 1.48m dan siluet ramping, Peugeot 408 meningkatkan efisiensi aerodinamik.

Peugeot 408: Inovasi Teknologi di Atas Casis 3008

Model 408 yang menarik ini dibangunkan berdasarkan cassis 3008 yang telah ditingkatkan, mengintegrasikan teknologi generasi baru dari Stellantis Group. Ini membantu mengurangkan berat, meningkatkan penebat bunyi, dan memberikan kestabilan, memenuhi keperluan prestasi yang paling menuntut.

Peugeot 408 dikuasakan oleh enjin Turbo Puretech 1.6 generasi baru yang sangat berkuasa, dipadankan dengan transmisi automatik 8 kelajuan, membolehkan pecutan dari 0 hingga 100 km/j dalam masa 8.8 saat.

Selain peralatan keselamatan canggih pada model Peugeot sedia ada, Peugeot 408 generasi baru juga diperkayakan dengan ciri pintar terkini.

Terus-Terang

Dalam dunia yang sentiasa berubah, Peugeot 408 membawa angin segar ke pasaran Malaysia. Kami melihat lebih dari sekadar kenderaan; ia adalah manifestasi inovasi dan reka bentuk yang melampaui batas. Dari setiap sudut, Peugeot 408 bukan hanya kereta, tetapi cerminan kemajuan dan gaya hidup masa kini. Keupayaannya melebihi sekadar memenuhi keperluan – ia mengubah persepsi tentang apa yang dapat dicapai dalam dunia automotif. Kami berbangga dengan pencapaian ini dan bersemangat untuk menyaksikan bagaimana Peugeot 408 akan meredefinisi pengalaman memandu di Malaysia.

Previous post

Volvo Cars Lepaskan Polestar - Hadapi Persaingan Pasaran EV

Next post

Peningkatan Jualan Proton Mencapai Puncak pada 2024

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *