Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volkswagen ID.2All Pratonton Konsep EV RM120K

Konsep Volkswagen ID.2All Mempersembahkan EV yang, HAMPIR mampu milik.

Kenderaan elektrik menjadi insentif besar di Malaysia dan di banyak pasaran lain di seluruh dunia. Salah satu isu terbesar yang melanda penggunaan EV ialah semuanya agak mahal. Di Malaysia, walaupun EV paling basic pun seperti Renault Zoe dan Nissan LEAF berharga melebihi RM160,000.

Volkswagen menyasarkan untuk akhirnya mengeluarkan satu EV ‘25,000 euro’ dengan konsep ID.2All, yang akan diterjemahkan kepada kira-kira RM120,000 di sini. Mereka juga sedang mengusahakan kenderaan elektrik sub-RM100,000, tetapi mereka belum bersedia untuk mendedahkan sebarang butiran mengenai kereta itu lagi.

Walaupun harga yang agak rendah, ID.2All dibayangkan dengan spesifikasi yang sebenarnya baik. Volkswagen berkata mereka boleh menyampaikan model pengeluaran dengan motor 226PS dan jarak 450km. Kuasa dihantar ke roda hadapan sahaja.

Ia juga agak praktikal dengan 490 liter ruang but yang boleh dikembangkan kepada 1330 liter dengan tempat duduk belakang dilipat ke bawah. Ia juga akan mempunyai tempat duduk untuk 5 orang.

Kereta konsep ID.2All akan menjadi salah satu daripada sepuluh kenderaan elektrik yang akan dilancarkan oleh syarikat itu dan ia akan berada di jalan raya Eropah menjelang 2025. Ia berdasarkan platform MEB Entry, yang mungkin merupakan versi pemotongan platform MEB pada kebanyakan produk ID Volkswagen sedia ada. Ia juga akan mempunyai peralatan dan ciri berteknologi tinggi. Pelanggan boleh mengharapkan Travel Assist, IQ.LIGHT, Electric Vehicle Route Plannerdan banyak lagi.

Ya, mereka kata wajah ini ‘mesra’

Reka bentuk ID2.All juga akan membawakan sedikit semakan pada rupa keluarga ID Volkswagen semasa. Ia bukanlah perubahan drastik seperti yang anda fikirkan, tetapi ia pasti sesuatu yang peminat jenama akan perasan. Mereka mungkin menyedari sedikit penghormatan reka bentuk ini kepada Volkswagen Golf asal pada reka bentuk C-pillarnya. Syarikat itu mendakwa ia mempunyai stance yang kuat dengan wajah yang mesra.

Walau apa pun, kami masih tidak pasti sama ada ID2.All ini akan sampai ke Malaysia. Tujuannya adalah untuk meningkatkan bahagian pasaran kenderaan elektrik Volkswagen Eropah kepada 80% dan mereka mungkin akan menghadapi masa yang sukar untuk meyakinkan pembeli berorientasikan nilai untuk mempertimbangkan perkara ini berbanding sesuatu seperti Ora Good Cat daripada GWM atau BYD Atto 3.

Volkswagen-ID2 1.0

Previous post

SUV Kompak Tata Nexon Mungkin Penyelamat Jenama Di Malaysia

Next post

Ferrari Roma Spider Dipersembahkan Sebagai Convertible Soft Top

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *