Berita Auto

Ferrari Roma Spider Dipersembahkan Sebagai Convertible Soft Top

Ferrari Roma Spider membawakan convertible soft top ke dalam adunan mereka.

Ferrari baru sahaja mengeluarkan model terbaharunya, Ferrari Roma Spider, dan ia sedang mencipta gelombang dalam dunia automotif. Spider ini berdasarkan konsep V8 2+ Ferrari Roma yang sangat berjaya, tetapi dengan kelainan. Penggunaan soft top ini mengalu-alukan kembalinya ke rangkaian Prancing Horse pada kereta berenjin hadapan selepas 54 tahun, sejak 1969 365 GTS4.

Ferrari Roma Spider mengekalkan perkadaran, volum dan spesifikasi Ferrari Roma, tetapi dengan sentuhan baharu dan moden pada reka bentuk soft top.

Terdapat pilihan pemperibadian yang meluas termasuk fabrik yang canggih, ditempah khas dan jahitan kontras. Reka bentuk Spider ini menggariskan perwatakannya yang meriah, menjadikannya pemandangan yang benar-benar menakjubkan.

Garis bumbung belakang tirus coupe telah direka bentuk semula, dan skrin belakang telah diubah suai untuk memasukkannya ke bahagian soft top supaya ia boleh dilipat di bawah penutup tonneau apabila dibuka. Pada Ferrari Roma Spider, tema penggayaan asal telah menjadi jalur warna badan yang merentasi dasar bumbung yang membahagikan spoiler aktif gentian karbon dari bumbung dan skrin belakang, mencipta penutup tonneau bersepadu dengan lancar. Apabila bahagian soft top diturunkan, spoiler aktif bersambung secara visual dengan bangku belakang dan sandaran kepala.

Bahan baharu telah digunakan untuk bahagian soft top Ferrari Roma Spider, memberikannya udara yang canggih. Tenunan fabrik istimewa telah dipilih dan dibangunkan dalam kombinasi warna yang menyerlahkan jiwa kembar kereta itu, satu lebih elegan dan satu lagi lebih sporty.

Kemasan bespoke dengan tenunan dua tona dilukis pada palet empat warna yang menyerlahkan sifat halus haute couture pada fabrik tersebut.

2023-Ferrari-Roma-Spider-1.0

Secara fungsional, bahagian soft top digunakan dalam masa 13.5 saat sahaja dan boleh digunakan sehingga 60 km/j. Hakikat bahawa ia sangat padat juga menghasilkan but yang lebih besar dan meningkatkan fleksibiliti kereta. Deflektor angin baharu yang dipatenkan yang disepadukan ke dalam sandaran belakang bangku belakang boleh digunakan dengan butang pada tunnel tengah, menjamin keselesaan penghuni dalam kereta yang luar biasa tanpa mengambil sebarang ruang di dalam kereta.

Ferrari Roma Spider mengekalkan ciri dinamik Ferrari Roma yang sangat baik. Ia mempunyai nisbah berat/kuasa terbaik dalam kelasnya, bukan sahaja pada bahagian soft topnya tetapi juga kepada casis semua-aluminium dan enjin 3,855cc V8 twin scroll turbocharged yang baik untuk 620 PS dan tork 760Nm. Enjin itu digandingkan dengan DCT 8-kelajuan Ferrari yang diiktiraf secara universal yang terkenal dengan masa peralihannya yang sangat pantas serta standard keselesaan dan kecekapan mekanikal yang sangat baik.

Spider ini bukan sahaja mudah untuk dipandu; ia juga sangat dinamik dan responsif, menjadikannya teman yang sempurna pada hujung minggu di luar bandar dan juga perjalanan yang lebih jauh. Ciri-ciri Ferrari Roma Spider direka untuk menjadikannya sangat serba boleh, termasuk saiz but yang mendahului kategori, hatch melalui sandaran tempat duduk belakang untuk membolehkan item yang lebih besar dibawa, dan sambungan wayarles standard oleh Android Auto® dan Apple CarPlay® Wi- Fi. Tempat duduk ergonomik dipanaskan 18 hala boleh laras juga tersedia dengan pemanas leher pilihan untuk hari yang lebih sejuk.

Previous post

Volkswagen ID.2All Pratonton Konsep EV RM120K

Next post

Volvo Cars Melancarkan Jemputan Kempen Jenama 'For Life'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *