Hibrid, Elektrik, Hidrogen

GWM Menyerahkan Kumpulan Pertama Kereta ORA Good Cat

GWM mengotakan janjinya sambil menyebarkan kemeriahan perayaan.

Great Wall Motor (GWM) Malaysia menepati janjinya sambil menyebarkan kemeriahan perayaan musim cuti ini dengan penyerahan kumpulan pertama kenderaan elektrik (EV) ORA Good Cat kepada pelanggannya. Ini berlaku selepas jenama itu mengarak satu unit kereta itu dalam ‘kotak hadiah’ lutsinar gergasi di sekitar Lembah Klang yang menarik perhatian ramai.

Kumpulan pertama pemilik ORA Good Cat yang membuat prapesanan kereta itu sebelum pelancaran rasminya pada 28 November 2022 menerima lawatan mengejut pintu ke pintu daripada GWM dan menghantar kereta mereka terus kepada mereka tepat pada masanya untuk perayaan musim supaya mereka boleh menikmati memandu kereta mereka yang baru keluar dari kilang memasuki tahun baharu 2023.

ORA Good Cat tersedia dalam dua varian iaitu 400 pro dan 500 Ultra dengan varian kedua terbukti menjadi kegemaran pembeli Malaysia. GWM percaya sebab utama kumpulan pertama pelanggan memilih varian ini adalah kerana jarak perjalanannya yang lebih panjang iaitu 500km.

GWM juga mengaitkan lebih ramai pelanggan memilih varian 500 Ultra bagi ORA Good Cat disebabkan varian kereta itu turut dilengkapi dengan fungsi tempat duduk urut pemandu elektrik dan mod bantuan pemanduan pintar. Kedua-dua ciri ini tidak terdapat pada varian 400 Pro.

Mike Cui, Pengarah Urusan GWM Malaysia berkata, “Kami berbangga kerana telah menyerahkan kumpulan pertama ORA GOOD CAT, kereta elektrik sepenuhnya pertama GWM kepada pelanggan Malaysia kami. Walaupun kami menghargai pelanggan kami, kami berharap mereka menikmati penghantaran mengejut ORA GOOD CAT kami sebagai ‘hadiah percutian’ gergasi ke depan pintu mereka!”

Tambahan pula, pemilik kereta baharu, Cik Liow dari Subang Jaya merupakan salah seorang daripada beberapa pelanggan pertama yang terkejut dengan GWM di rumahnya apabila dia menerima ORA GOOD CAT nya dalam “kotak hadiah” gergasi lutsinar yang dihantar sendiri oleh GWM.

Kata Cik Liow, “Saya sudah memang mahukan sebuah kereta elektrik. Jadi pertama kali saya melihat kereta ini di laman web GWM dengan reka bentuk uniknya, ia serta-merta menarik perhatian saya, dan saya tidak dapat mengalihkan pandangan saya darinya. Memandangkan saya tidak memiliki kereta elektrik sebelum ini, saya tidak sabar untuk merasai pengalaman memandu EV ini dan menjadi orang pertama yang memandu ORA GOOD CAT di jalan raya untuk mempamerkan keindahannya.”

GWM mempunyai rancangan besar untuk Malaysia dengan rakan kongsi perkhidmatannya yang sah meliputi Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor Bahru. Syarikat itu juga merancang untuk melancarkan 9 model dalam masa 3 tahun dan juga akan mula memasang kereta secara tempatan (CKD) pada 2023 yang sekali lagi menunjukkan komitmen jenama itu terhadap mobiliti mampan.

Previous post

Honda Sensing Elite Dan Honda Sensing 360 Ditambahbaiki

Next post

Tesla Dilarang Memanggil Driver Assist "Full Self-Drive" Di California

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *