Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

KN Meneruskan Perkongsian Mampan Selama 52 Tahun Bersama Scania

Kontena Nasional (KN) dan Scania telah mempunyai perkongsian yang kukuh selama lebih 50 tahun, dengan lebih 400 unit trak yang telah diserahkan.

CS5_0630-Profile-shot-of-Nik-Muzani-of-KN-Large

Sebagai sebahagian daripada peningkatan flit KN sebanyak 46 Prime Movers tahun ini, penyerahan terbaharu 16 trak Scania G410A6x2NZ ini, akan meningkatkan kebolehpercayaan, kecekapan bahan api, mengurangkan pelepasan CO2 dan meningkatkan kekerapan muatan untuk KN. Heba El Tarifi, Pengarah Urusan, Scania Asia Tenggara, menyerahkan kunci kepada, Nik Muzani Nik Abdul Aziz, Ketua Pegawai Eksekutif KN di ibu pejabat syarikat di Petaling Jaya. Majlis tersebut telah dihadiri oleh pasukan pengurusan KN dan Scania.

CS5_0382-Heba-handing-key-to-Nik-Muzani-of-KN-Large

Ditubuhkan pada tahun 1971, Kontena Nasional (KN) ialah penyedia logistik terkemuka di Malaysia, menawarkan pelbagai penyelesaian dan perkhidmatan logistik bersepadu seperti pengangkutan, pergudangan, penghantaran barang, pengangkutan dan pengedaran. KN mempunyai cawangan di Pelabuhan Klang, Johor, Pulau Pinang dan Kuantan yang meliputi keperluan logistik   untuk   pelanggan   di   seluruh   Semenanjung   Malaysia.   KN   telah ditubuhkan sebagai syarikat pengangkutan kontena khusus dan mengembangkan operasinya termasuk perkhidmatan depoh kontena dan pergudangan. Pada tahun 1994, ia menubuhkan Kontena Nasional Global Logistics (KNGL) sebagai anak syarikat untuk perkhidmatan penghantaran dan logistik antarabangsa. Pada tahun 2016, KN menjadi sebahagian daripada Kumpulan Syarikat  MMC. Pada tahun 2020, KN mengumumkan rancangan untuk menjadi penyedia perkhidmatan penyelesaian rantaian bekalan terulung di Malaysia dan telah memulakan pembaharuan semula untuk menggantikan flit sedia ada. Tahun ini KN akan memulakan usaha baharu untuk masa hadapan, depoh pembersihan tangki ISO di kemudahannya di Pasir Gudang, Johor. Menjelang Jun 2024, gudang baharu KN seluas 100, 000 kaki persegi di Pandamaran, Pelabuhan Klang,  akan ditambah untuk meningkatkan ruang gudang sedia ada seluas 500, 000 kaki persegi.

CS5_0562-Heba-and-Nik-Muzani-in-cabin-Large

“Trak Scania telah terbukti jimat bahan api dan boleh dipercayai, lebih menjimatkan kos operasi KN. Perkongsian antara Scania dan KN telah menjadi model hubungan perniagaan yang mampan, dibina atas kepercayaan bersama, kebolehpercayaan, dan visi ‘hijau’ bersama untuk masa depan,” kata Nik Muzani.

Trak Scania G410 adalah penjimatan bahan api dan direka bentuk untuk mengurangkan pelepasan CO2 dengan rangkaian kuasa termaju dan penyelesaian aerodinamik, sambil turut menyediakan ciri keselamatan seperti ElectronicBrakingSystem, serta pilihan pemanduan dan rehat yang selesa. Dengan Mod Ekonomi yang telah ditetapkan dan Fleet Management System Control 10 yang menilai kemahiran pemandu KN, penjimatan bahan api selanjutnya boleh dijangka, menghasilkan penjimatan kos operasi yang ketara.

CS5_0257-Heba-delivering-speech-Large

Scania dan KN telah mempunyai perkongsian mampan 52 tahun yang luar biasa telah bertahan dalam masa mencabar. Ditubuhkan pada 1971, pada tahun yang sama apabila KN menerima trak Scania pertama mereka, juga merupakan kenderaan Scania pertama di Malaysia. Selama bertahun-tahun, KN telah mempunyai 400 unit flit Scania, dipasang khas untuk pelbagai aplikasi logistik dan terus mendapat manfaat daripada rangkaian luas woksyop Scania di seluruh Malaysia. Ini adalah bukti perkongsian mampan Kontena Nasional dengan Scania untuk tahun-tahun yang akan datang,” kata Heba.

CS5_0468-Group-shot-of-KN-Scania-Large

Untuk maklumat lebih terperinci tentang bagaimana anda boleh menjadi rakan kongsi mampan kami dengan perkhidmatan penyelesaian menyeluruh lain yang boleh meningkatkan keuntungan dan kemampanan perniagaan anda, sila hubungi 03-7845 1000, e-mel di smyenquiries@scania.com, layari scania.com.my atau lawati yang terdekat Pusat Jualan dan Perkhidmatan Scania Malaysia dan berbincang dengan Eksekutif Total Solutions kami untuk butiran lanjut.

Previous post

Modenas Mengemas Kini Motosikal Kriss 110 Dan Kriss DB Untuk 2023

Next post

Pelancaran Lotus Eletre Di Malaysia Hanya Dalam Beberapa Minggu Sahaja Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *