Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Masa Hadapan Top Team Perkhimatan Scania Bakal Muncul

Top Team Scania, lima daripada 12 cawangan Scania di Malaysia berjaya ke pertandingan akhir Nasional pada hari ini. Juruteknik Scania ini adalah pakar berdedikasi yang menyumbang kepada imej jenama premium Scania dan nama yang dipercayai serta dihormati dalam industri pengangkutan komersial tugas berat. Pasukan pemenang, B100 dari bengkel Scania Malaysia Ipoh akan diterbangkan ke Thailand untuk menyertai rakan sekerja mereka dari Singapura dan Filipina untuk kejohanan Akhir Serantau Asia Pasifik dan pemenangnya akan mewakili rantau itu ke Grand Final di Eropah.

Top-Team-Scania-A1DX0875

Dr Ahmad Zainal Abd Aziz, Ketua Jabatan Automotif dan Suhardi Md Yunus, Ketua Jabatan Kenderaan Komersial, Institut Kemahiran Tinggi Belia Negara Dusun Tua (IKTBNDT) menyerikan acara itu bersama 15 pelatih.

Top Team adalah pertandingan global untuk pasukan perkhidmatan profesional dalam rangkaian pakar dan penasihat perkhidmatan Scania. Top Team Scania bermula di bengkel pasukan dengan cabaran teori dalam dua bahagian. Apabila pasukan mara ke peringkat akhir nasional, latihan teori ditambah dengan latihan praktikal. Pertandingan ini memerlukan pengetahuan teknikal, semangat berpasukan dan disiplin yang tinggi. Format pertandingan mengikut corak kerja harian dengan objektif dan yang paling penting adalah untuk memenuhi keperluan pelanggan Scania.

Top-Team-Scania-A1DX1417-Career-talk

Pertandingan Top Team Scania adalah satu usaha untuk mengiktiraf kepentingan kakitangan perkhidmatan untuk menjadi yang terbaik, dan unggul dalam profesion mereka. Ia mempunyai pengetahuan, kemahiran teknologi dan kerja berpasukan yang mencirikan kakitangan perkhidmatan yang diambil dan dibangunkan oleh Scania selama bertahun-tahun. Keperluan industri untuk kakitangan perkhidmatan seperti juruteknik perkhidmatan, pakar alat ganti dan penasihat perkhidmatan, semakin berkembang. Masa operasi trak, bas dan enjin menentukan keuntungan pelanggan. Dan masa operasi, sebahagian besarnya, terletak di tangan kakitangan perkhidmatan yang mahir dan bermotivasi. Pada asasnya ciri-ciri ini jelas dalam semua pasukan yang layak, namun pasukan yang menang menunjukkan tahap yang lebih baik untuk memastikan gelaran Top Team.

Top-Team-Scania-A1DX1301

Tujuan pertandingan Top Team adalah untuk meningkatkan pengetahuan tentang produk dan perkhidmatan Scania, serta mengukuhkan kerjasama antara perkhidmatan, alat ganti dan kakitangan penasihat perkhidmatan. Top Team Scania juga memberikan gambaran keseluruhan yang baik tentang tahap kecekapan kebangsaan berkenaan tawaran perkhidmatan Scania dan tindakan yang diperlukan untuk mengekalkan keutamaan kepakaran.

Top-Team-Scania-A1DX1620-Career-talk-presentation

Selain daripada mengukuhkan imej Scania dalam kalangan pekerja dan pelanggan, Top Team juga mewujudkan persefahaman dan komitmen untuk Memacu Anjakan ke arah sistem pengangkutan yang mampan.

Hanya 12 pasukan, daripada 1,500 pasukan di seluruh dunia, dari 70 negara, akan mara ke pusingan akhir Grand Final di Eropah, bersaing untuk hadiah pertama yang lumayan sebanyak Euro 50,000 kepada pemenang, Euro 30,000 kepada pemenang kedua dan Euro 20,000 kepada pemenang ketiga.

“Dengan menumpukan pada membangunkan kepakaran barisan hadapan kami, juruteknik perkhidmatan Scania, kami menjamin kualiti sokongan dan perkhidmatan yang kami sediakan kepada pelanggan kami. Memastikan masa beroperasi kenderaan ialah perkara yang paling penting kepada pelanggan kami dan perkara yang membantu mereka mengembangkan perniagaan dan keuntungan mereka. Memandangkan industri kami mengalami anjakan teknologi terhebat sepanjang masa, pakar barisan hadapan Scania yang berkumpul dalam cabaran muktamad ini akan mengambil kedudukan utama dalam memacu peralihan itu. Kami berharap dapat menarik lebih ramai bakat melalui prestasi yang ditunjukkan oleh kesemua pasukan hari ini. Tahniah kepada B100 dari bengkel Scania Malaysia Ipoh kerana bekerja sebagai pasukan yang penuh dengan kecemerlangan individu untuk memenangi pertandingan Top Team Nasional 2022/2023.”

Heba El Tarifi,

Pengarah Urusan

Scania Asia Tenggara.

Generasi juruteknik ini dan yang akan datang dijangka memacu perubahan sebenar sejajar dengan industri pengangkutan yang mengalami anjakan teknologi. Anggota Top Team akan mempunyai peluang unik untuk mempengaruhi dan melaksanakan teknologi yang diperlukan untuk mewujudkan sistem pengangkutan yang mampan. Mereka yang berminat untuk menyertai generasi masa depan Top Team Scania, boleh mulakan dengan memohon untuk menjadi sebahagian daripada keluarga Scania dan mengalami budaya Scania dan apa yang menjadikannya unik.

Jika berminat hendak menyertai keluarga Scania, telefon 03-7845 1000 atau e-mel smyenquiries@scania.com atau scania.academy@scania.com untuk bercakap dengan kakitangan People & Culture Scania untuk temu janji.

Previous post

BMW M EV Baharu Memulakan Ujian

Next post

Pemilik Honda HR-V Baharu Pertama Malaysia Dapat Majlis Dan Hadiah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *