Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pelancaran Lotus Eletre Di Malaysia Hanya Dalam Beberapa Minggu Sahaja Lagi

Lotus Eletre Merupakan HYPER-SUV ELEKTRIK PERTAMA DI DUNIA

Lotus Eletre serba baharu dan serba elektrik ialah Hyper-SUV yang menarik dan progresif yang akan tiba di Malaysia secara rasmi dengan jaminan penuh dan selepas jualan dalam beberapa minggu yang singkat dan harga yang diminta akan mempunyai banyak penjaga jenama SUV berkuasa petrol mewah premium … sedikit risau.

Kenapa risau? SUV Lotus ini besar, pantas dan mewah menjadikan saingan langsung kepada Lamborghini Urus dan Aston Martin DBX yang berharga lebih daripada tiga kali ganda dengan cukai Malaysia ditambah.

Eletre ialah SUV 4WD dan mempunyai kapasiti bateri melebihi 100kWj dan dengan kuasa dari 600hp. Pengecas 350kW akan menyampaikan jarak 400km (248 batu) dalam masa 20 minit sahaja.

Sasaran jarak pemanduan WLTP maksimum Eletre ialah 600km (373 batu). Ia juga dilengkapi dengan keupayaan sebagai standard untuk menerima pengecasan AC 22kW yang, jika ada, mengurangkan masa dipasang.

Lotus Eletre – Hyper-SUV Elektrik Baharu dengan DNA Ikonik dari Kereta Sport

Menyambut kehadiran Hyper-SUV elektrik terbaharu dari Lotus yang berani, progresif dan eksotik – Eletre, yang menggabungkan DNA ikonik kereta sport dengan kegunaan SUV untuk generasi pelanggan Lotus yang seterusnya.

“Satu titik bersejarah dalam sejarah kami,” kata Matt Windle, Pengarah Urusan Lotus Car. Qingfeng Feng, CEO Group Lotus, menambah, “Eletre, Hyper-SUV kami, adalah untuk mereka yang berani melihat lebih jauh daripada konvensional dan menandakan perubahan dalam bisnes dan jenama kami.”

Eletre merupakan satu dari tiga EV gaya hidup Lotus yang baharu dalam empat tahun mendatang. Bahasa reka bentuknya terinspirasi oleh EV hypercar British pertama di dunia, iaitu Lotus Evija yang memenangi anugerah. Moto ‘Born British, Raised Globally’ mencerminkan reka bentuk yang diketuai oleh UK dengan sokongan kejuruteraan dari pasukan Lotus di seluruh dunia.

Dibentuk oleh angin, keunikan reka bentuk ‘porositi’ Lotus membolehkan aliran udara melalui kenderaan untuk meningkatkan aerodinamik, kelajuan, jarak tempuh, dan kecekapan keseluruhan. Eletre menawarkan kuasa output bermula dari 600hp.

Eletre bergabung dengan kelab eksklusif ‘The Two-Second Club’ dengan keupayaan mencapai 0-100km/j (0-62mph) dalam masa KURANG daripada tiga (3) saat. Ia memiliki pakej aerodinamik aktif yang paling canggih dalam SUV pengeluaran.

Eletre menjadi kereta produksi pertama yang menggunakan teknologi LIDAR yang boleh dikerahkan untuk menyokong teknologi pemanduan pintar. Penggunaan ekstensif serat karbon dan aluminium untuk mengurangkan berat kenderaan di seluruh bahagian.

Lotus semua elektrik ini akan dijual tanpa cukai sehingga akhir tahun 2025 (terima kasih kepada status bebas cukai EV yang diberikan oleh kerajaan kita) untuk menggalakkan pemilikan kenderaan elektrik. Kami meneka harga jualan sekitar RM688,888.00 atau lebih.

Ruangan dalaman Eletre termasuk tekstil buatan yang sangat tahan lasak dan campuran wol ringan yang mampan, menjadikannya Hyper-SUV elektrik yang menjanjikan pengalaman berkendara yang mewah dan berprestij. Terokai dunia yang berbeza dengan Lotus Eletre, SUV yang mengubah cara kita melihat masa depan mobiliti.

Siaran media penuh Lotus dipautkan di sini.

Previous post

KN Meneruskan Perkongsian Mampan Selama 52 Tahun Bersama Scania

Next post

Kia EV9 3-Baris SUV Elektrik Butiran Penuh & Tarikh Pelancaran Didedahkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *