Motosikal / Lain Lain Roda

Modenas Mengemas Kini Motosikal Kriss 110 Dan Kriss DB Untuk 2023

Model Modenas Kriss baharu ini kini turut menampilkan brek cakera baharu.

Tahun 2023 bakal menjadi tahun yang menarik untuk seluruh industri automotif, kami telah menyaksikan beberapa keluaran kereta baharu dan kemas kini utama sejak beberapa bulan kebelakangan ini dan kini kami dapat melihat salah satu motosikal kegemaran Malaysia, Modenas Kriss 110 dan Kriss DB menikmati layanan yang sama.

Motosikal & Enjin Nasional Sdn Bhd, atau dikenali sebagai, Modenas, anak syarikat DRB-HICOM, kekal sebagai salah satu jenama motosikal paling aktif dan menarik di Malaysia atas pelbagai sebab tetapi mungkin yang paling penting ialah hakikat bahawa jenama itu berjaya menghasilkan beberapa produk yang bagus.

Modenas juga menaik taraf dan mengemas kini tawarannya secara berkala dari semasa ke semasa dan hari ini, jenama itu telah mengumumkan peningkatan terbaharunya untuk tahun model 2023 bagi varian Kriss 110 dan Kriss 110 Disc Brek (DB)nya, yang kini menampilkan warna baharu, rupa baharu dan, sudah tentu, harga baharu.

Moped Modenas yang popular ini telah menerima beberapa ciri baharu termasuk lampu depan yang direka bentuk baharu serta port pengecasan USB terbina dalam untuk menunggang yang lebih mudah. Kedua-dua varian juga kini menampilkan warna dan skema grafik baharu yang dikemas kini iaitu, biru, hitam dan kuning untuk Kriss 110 dan biru, hitam dan merah untuk Kriss DB.

Semua ciri baharu ini dalam model Modenas Kriss 110 dan DB masih sangat berpatutan dan harga yang berpatutan, dengan model Kriss 110 hadir dengan harga jualan yang disyorkan (tanpa insurans atau cukai jalan) sebanyak RM3,917 dan RM4,437 untuk Modenas Model Kriss DB.

Kedua-dua model Modenas Kriss menampilkan enjin satu silinder EEV, 4 lejang, SOHC, 108cc yang menghasilkan kuasa maksimum 4.9 kW (6.57 hp) dan tork maksimum 6.7 Nm. Model ini didatangkan dalam dua warna dan harga berbeza, kedua-duanya akan tersedia di semua bilik pameran Modenas Dealer menjelang minggu ini.

Sebagai kegemaran Malaysia, Modenas Kriss 110 dan Kriss DB sedang dinaik taraf dan masih agak berpatutan walaupun hampir semua kereta baharu lain naik (agak eksponen) bermakna moped itu pasti akan berjaya dan secara jujurnya terbukti menjadi tawaran yang besar untuk kebanyakan motorist Malaysia.

Berminat untuk melihat salah satu model Modenas Kriss baharu ini sendiri? Pergi ke salah satu bilik pameran Modenas terdekat anda untuk melihat warna dan grafik baharu atau layari Laman Web Rasmi Modenas atau hubungi talian bebas tol jenama di 1-800-880-008 atau WhatsApp Careline di +6019-570 8135.

Previous post

Proton X90, Langkah Awal Proton dalam Segmen Kenderaan Tenaga Baru (NEV)

Next post

KN Meneruskan Perkongsian Mampan Selama 52 Tahun Bersama Scania

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *