BisnesKhidmat Masyarakat

Mahukah Anda Beli Volvo EV Bebas Kulit?

Volvo tidak akan menawarkan dalaman berkulit untuk kenderaan elektrik mereka.

Volvo Cars baru sahaja mengumumkan bahawa kereta elektrik sepenuhnya mereka tidak akan menyedia bahagian dalaman kulit sama sekali. Ini akan bermula dengan Volvo C40. Sudah diketahui sejak pelancaran bahawa C40 akan menjadi kereta bebas kulit pertama Volvo, tetapi sekarang syarikat itu melangkah lebih jauh dengan mengecualikan bahan dari semua EV masa depan mereka.

Bagaimana Agaknya Reaksi Pelanggan Malaysia?

Volvo Car Malaysia belum lagi menjual kenderaan elektrik di Malaysia, jadi buat masa ini mungkin bukan masalah yang akan dihadapi oleh pelanggan Malaysia. Walau bagaimanapun, semua model PHEV mereka diwakili di Malaysia. Dan berkenaan dengan strategi PHEV mereka di negara kita, mereka ingin mengemas kini sebanyak mungkin ciri mewah di dalam kereta ini. Itu termasuk kulit Nubuck dan Nappa pada semua dari XC40 hingga XC90. Setelah dimanjakan dengan bahan mewah ini, adakah pelanggan Volvo dari Malaysia dengan senang hati akan membayar sejumlah wang yang sama untuk bahan alternatif?

Mengapa Volvo Cars mahukan EV bebas dari kulit

Ini adalah sikap etika bagi Volvo Cars yang memetik kesan persekitaran negatif dari ternakan lembu. Nampaknya, sebahagian besar gas rumah hijau berasal dari ternakan berasal dari penternakan lembu. Menjelang 2025, Volvo Cars menginginkan 25% bahan dalam Volvo Cars baru berasal dari sumber kitar semula atau berasaskan bio. Menjelang 2040, mereka ingin mencapai model perniagaan yang sepenuhnya bulat. Syarikat ini juga berhasrat agar semua pembekalnya beralih kepada tenaga boleh diperbaharui 100% pada tahun 2025. Ini termasuk pembekal bahan.

Volvo Cars juga ingin mengurangkan penggunaan sisa produk dari ternakan yang biasa digunakan di dalam atau dalam pengeluaran plastik, getah, pelincir dan pelekat, sama ada sebagai bahagian bahan atau sebagai bahan kimia proses dalam pengeluaran atau rawatan bahan tersebut.

Dengan sasaran untuk mengganti bahan ini secara aktif sebanyak mungkin, Volvo Cars mengambil kedudukan yang kuat dan beretika untuk mengurangkan bahaya haiwan dengan mengurangkan permintaan bahan seperti kulit.

Bahan apakah yang akan digunakan oleh Volvo sebagai ganti?

Selain kulit, Volvo Cars akan menawarkan bahan lestari berkualiti tinggi.

Salah satu contohnya adalah Nordico, yang merupakan tekstil yang berasal dari bahan kitar semula seperti botol PET, bahan bio dari hutan lestari di Sweden dan Finlandia, serta gabus kitar semula dari industri anggur. Nordico akan muncul pada produk Volvo Car seterusnya.

Volvo Cars juga akan terus menawarkan wool pada produknya. Walau bagaimanapun, mereka akan memastikan hasil wool itu datang dari sumber yang penuh bertanggungjawab dan memantau kebolehkesanan dan kesejahteraan haiwan sepenuhnya pada keseluruhan rantaian bekalan mereka untuk bahan tersebut.

Previous post

Suzuki Jimny Akan Dilancarkan Dengan Harga Lebih Kurang RM160,000

Next post

Jualan Isuzu MU-X Baharu Lebih Baik Dari Yang Dijangka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *