Motosikal / Lain Lain Roda

Pertumbuhan Separuh Pertama 2021 Ducati Kuat

Trend yang sangat positif berterusan untuk Ducati akhir enam bulan pertama 2021 dengan penyerahan 34,485 motosikal, mencatat peningkatan + 43% pada tahun 2020 dan + 9% pada tempoh yang sama tahun 2019.

Bulan Jun khususnya adalah bulan terbaik untuk syarikat dengan 8,598 unit terjual di seluruh dunia.

Portofolio tempahan (motosikal yang akan dihantar) adalah yang tertinggi yang pernah dicatatkan oleh syarikat pada akhir separuh pertama, dengan + 63% berbanding tempoh yang sama pada tahun 2020 dan pertumbuhan + 284% berbanding tahun 2019.

Francesco Milicia, Pengarah Jualan Global VP Ducati berkata: “Bulan Jun adalah yang terbaik untuk syarikat ini, mengesahkan trend positif yang bermula dengan separuh kedua tahun 2020 yang cemerlang dan dengan pertumbuhan yang ketara pada suku pertama 2021 ini. Walaupun kerumitan besar yang dicatatkan dalam sektor bekalan dan pengangkutan, dengan kelewatan penghantaran dan kekurangan pelbagai bahan mentah, dan kesukaran yang disebabkan oleh banyak lockdowns yang dialami dalam enam bulan pertama tahun 2021 di serata dunia, Ducati mencatat pertumbuhan ketara sebenar, melebihi nilai pra-Covid hampir 10%. Portofolio pesanan juga sangat baik, menunjukkan fakta bahawa peminat menghargai barisan 2021 dan keluarga Ducatisti semakin berkembang”.

Pertumbuhan pesat dipimpin oleh Australia (+ 82%), Itali (+ 55%) yang telah disahkan sebagai pasaran terbaik dengan 6,071 motosikal, Jepun (+ 53%) dan Amerika Utara (+ 51%).

Motosikal yang paling banyak dihantar ke Ducatisti adalah Multistrada V4, motosikal pertama di dunia yang dilengkapi dengan radar depan dan belakang, Ducati Scrambler 800 didorong oleh kejayaan versi Nightshift dan Icon Dark dan Streetfighter V4, Ducati super-naked par cemerlang, moden dan berteknologi.

Angka Monster baharu juga sangat baik, yang tiba di pasaran pada bulan April. Denga sifat prestasi yang cemerlang dan senang dikendalikan, ia amat menyeronokan kerana ringgan, casis yang lincah dan intuitif serta peralatan elektronik canggih.

Ducati ada di lebih 90 negara di seluruh dunia dengan 769 peniaga. Diavel 1260 S “Black and Steel” yang baharu, yang mendapat inspirasi dari konsep “Materic” yang dipersembahkan di Design Week di Milan dan Hypermotard 950 SP dalam warna dinamik baharu yang mengenangkan dunia perlumbaan, baharu saja tiba di dealer Ducati.

Sudah cukup kena racun? Jom.

Previous post

Pelancaran Porsche GT1 Boleh Menjadi Realiti Ogos Ini

Next post

KOENIGSEGG JESKO Sudah Siap Untuk Garaj Anda Wahai Orang Kaya YB

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *