Hibrid, Elektrik, Hidrogen

I-PACE Jaguar Kini Dengan Pakej Stealth di Malaysia

Pakej Estetik Baru Untuk EV Sukan, Jaguar I-PACE Stealth Pack Memberikan Sentuhan Unik dan Dinamik

Jaguar Land Rover Malaysia baru-baru ini melancarkan pakej Stealth untuk I-PACE, yang merupakan penambahbaikan estetik baru bagi model I-PACE yang telah dilancarkan di Malaysia lebih awal tahun ini. Pakej Stealth baru ini memberikan I-PACE reka bentuk yang lebih unik dan penampilan yang lebih dinamik.

Perubahan terbesar terlihat pada gril depan. Pada model asal, gril dilengkapi dengan bingkai chrome terang dan butiran hexagonal chrome menonjol pada latar belakang hitam berkilat dengan emblem Jaguar berlatar belakang merah. Kini, gril tersebut dilengkapi dengan panel Atlas Grey yang licin, bingkai hitam berkilat, dan emblem Jaguar monokrom. Panel baru ini tampaknya terletak di atas beberapa lubang berbentuk heksagonal yang sama gayanya dengan lubang pengudaraan pada bahagian bawah bumper.

Selain itu, diffuser bawah belakang serta cetakan pintu dan bumper di sisi sekarang selesai dengan warna badan kereta bukannya Hitam Berkilat. Tutup cermin dan logo Jaguar di belakang kini selesai dalam warna hitam. Berikut adalah penampilan I-PACE dengan dan tanpa pakej Stealth.

Pakej Stealth (depan) JLR Pakej Stealth (belakang) Jaguar I-Pace Pakej Stealth Jaguar I-PACE baru boleh didapati sebagai peningkatan bernilai RM12,000 untuk I-PACE, yang berharga RM460,800 untuk varian Black LE dan RM498,800 untuk varian HSE.

Mengenai Jaguar I-PACE Jaguar I-PACE merupakan salah satu kenderaan elektrik premium pertama daripada jenama kereta Eropah yang terkenal. Ia dilengkapi dengan powertrain motor dual yang menghasilkan 400PS dan tork 696Nm. I-PACE mempunyai jarak jangkauan WLTP sejauh 470km dan boleh memecut dari 0-100km/j dalam masa hanya 4.8 saat.

Di Malaysia, Jaguar I-PACE boleh dibeli dengan pakej pembiayaan khas dengan kadar faedah serendah 1.23% setahun. Terdapat juga program Subsidi Faedah. Lawati bilik pameran Jaguar Land Rover terdekat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai I-PACE dan pilihan pembiayaan ini.

Terus-Terang

Pakej ‘Stealth’ Jaguar I-PACE tidak sekadar penambahbaikan estetik semata-mata; ia juga menandakan arah tuju inovasi dalam industri automotif. Dengan fokus pada detail yang cermat, seperti penyesuaian warna dan tekstur, pakej ini mengangkat I-PACE ke satu tahap keanggunan yang baru. Keupayaan untuk mengubahsuai penampilan kereta mengikut citarasa individu menunjukkan fleksibiliti dan adaptasi kepada keperluan pelanggan yang semakin meningkat. Dengan pakej ini, Jaguar I-PACE tidak hanya mempertahankan statusnya sebagai pemimpin dalam segmen kenderaan elektrik premium, tetapi juga memperlihatkan potensi evolusi reka bentuk yang mampu memenuhi cita rasa dan keperluan pelanggan yang beraneka ragam. Ini bukan hanya tentang penampilan yang menarik, tetapi juga tentang pengalaman memandu yang diperkaya dengan sentuhan personalisasi dan keunikan.

Previous post

Inovasi Uni Wheel Hyundai & Kia

Next post

Kemajuan Terkini Chery Malaysia dalam Kenderaan Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *