Hibrid, Elektrik, Hidrogen

NETA V: Kenderaan Elektrik Terbaru Kini di Malaysia dengan Harga RM100,000

Pelancaran rasmi NETA V di IOI City Mall, Putrajaya menjanjikan revolusi kenderaan elektrik yang mampu dimiliki.

NETA V: Revolusi Kenderaan Elektrik yang Mampu Dimiliki

Kita dengan bangga mengumumkan kehadiran jenama NETA di Malaysia melalui pelancaran rasminya serta acara promosi 5 hari di IOI City Mall, Putrajaya. Syarikat Intro Synergy Sdn. Bhd, sebagai pengedar tunggal NETA di Malaysia, mengesahkan ketersediaan NETA V untuk tempahan dengan harga jalan RM100,000.

Keistimewaan NETA V yang Tidak Boleh Dipandang Ringan

Kenderaan ini menawarkan pelbagai jaminan yang menarik. Ini termasuk jaminan 5 tahun atau 150,000km untuk komponen am, 8 tahun atau 180,000km untuk komponen voltan tinggi EV termasuk bateri dan pengecas atas kapal, serta 10 tahun atau 200,000km untuk badan kereta. Peminat kenderaan elektrik juga boleh memilih dari 5 warna menarik: Sakura Pink, Sky Blue, Moonlight Green, Midnight Gray, dan White Storm.

Perekaan Elegan dengan Kit Badan Eksklusif

Pelancaran rasmi ini turut memperkenalkan kit badan terbaru NETA V yang eksklusif untuk pasaran Malaysia. Profil baharu untuk skirt depan menyerlahkan profil depan NETA V yang anggun, sementara skirt belakang dan sisi memberikan profil yang lancar dari depan hingga belakang, mencipta estetika aerodinamik yang halus.

Prestasi dan Penyelenggaraan Bateri

Dengan jarak 380km (NEDC) dalam satu cas, motor elektrik NETA V menghasilkan sehingga 95kW kuasa dan tork maksimum 160Nm. Ini membolehkan NETA V memecut dari 0 hingga 50km/j dalam hanya 3.9 saat dan mencapai kelajuan maksimum 120km/j. NETA V menyokong pengecasan pantas dan perlahan, serta dilengkapi dengan sistem pengurusan bateri HEPT 3.0 yang menggunakan penyejukan cecair untuk mengekalkan kecekapan bateri dengan tenaga penyejukan minimum.

Pilihan Pakej Menarik

Dengan harga RM100,000 OTR, NETA V menawarkan dua pilihan pakej untuk pengguna. Pilihan pertama ialah Pakej Permulaan EV percuma yang merangkumi aksesori penting seperti pengecas rumah, V2L, dan peningkatan lain. Pilihan kedua ialah pakej tanpa faedah sehingga 7 tahun.

Ekspansi Jaringan NETA

Kita berbangga mengumumkan pembentukan rangkaian pengedar dan pusat servis di Lembah Klang, serta kawasan utara, selatan, dan timur Semenanjung Malaysia dan juga di Sabah. Rancangan untuk mengembangkan lagi rangkaian ini sedang dikerjakan.

Komitmen ke Arah Karbon Neutrality

Dengan pengenalan jenama NETA, kedua-dua syarikat, Intro Synergy dan NETA, komited untuk membantu pengguna beralih ke mod pengangkutan berasaskan elektrik.

Terus-Terang

Pembawaan NETA V ke pasaran Malaysia dengan harga RM100,000 memang menarik perhatian. Walau bagaimanapun, harga murah seringkali membawa persepsi tentang kualiti yang kurang memuaskan. Apabila kita bandingkan dengan kenderaan elektrik lain yang sudah sedia ada di pasaran, seperti Tesla, Hyundai, mahupun jenama-jenama dari negara China sekali pun, persoalan besar yang timbul adalah, adakah kualiti dan reka bentuk NETA V setanding dengan harganya?

Di satu pihak, harga RM100,000 bagi sebuah kenderaan elektrik dianggap sebagai satu tawaran yang lumayan, terutamanya untuk mereka yang ingin beralih ke pengangkutan elektrik tetapi terhad dengan bajet. Namun, di pihak lain, kita mesti mempertimbangkan aspek-aspek lain seperti kualiti binaan, reka bentuk, dan ciri-ciri keselamatan. Sebagai contoh, plastik murah yang mungkin digunakan di bahagian dalam kabin atau penggunaan teknologi yang kurang canggih berbanding pesaingnya mungkin menjadi kelemahan bagi NETA V.

Pengguna Malaysia kini semakin matang dalam pemilihan kenderaan dan memerlukan lebih daripada sekadar harga yang rendah. Mereka mencari nilai sebenar, yang merangkumi kualiti, reka bentuk, prestasi, dan sokongan selepas jualan. Jika NETA V hanya mengandalkan harga sebagai tarikan utama tanpa menitikberatkan aspek-aspek lain, mungkin sukar bagi mereka untuk menarik minat pengguna tempatan.

Walaupun harga RM100,000 untuk NETA V tampak menarik, namun kejayaannya di Malaysia akan bergantung pada kemampuannya untuk menawarkan nilai sebenar kepada pengguna. Adalah penting bagi NETA untuk memastikan bahawa produk yang mereka tawarkan bukan sahaja berharga rendah, tetapi juga berkualiti tinggi dan memenuhi keperluan dan kehendak pengguna Malaysia.

Previous post

Nissan Hyper Force: Inovasi Terbaru di Pameran Mobiliti Jepun 2023

Next post

Kemunculan Mazda Iconic SP dengan Sistem EV Twin Rotor Rotary

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *