Berita Auto

Hyundai Kona Baharu Dapat Reka Bentuk Diterajui EV Lebih Berani

Seluruh rangkaian Hyundai Kona kini lebih dinamik

Syarikat Hyundai Motor baru sahaja mendedahkan semua reka bentuk futuristik baharu untuk generasi baharu SUV subkompak Kona dan ia sangat menakjubkan. Reka bentuk baharu itu diperoleh daripada kenderaan elektrik (EV) dan kereta ini akan tersedia dalam empat varian yang terdiri daripada rangkaian kuasa EV, hibrid dan enjin pembakaran dalaman (ICE).

Kona-2023-Cover-1.0

Hyundai Kona serba baharu juga akan disediakan dalam kemasan N-Line yang sporty dan semua model tanpa mengira penjana kuasa akan mengikut seni bina universal tetapi semuanya akan didatangkan dengan gaya yang unik. Ditambah dengan penggayaan yang diterajui EV, Hyundai membawa komitmennya terhadap mobiliti mampan ke hadapan dengan Kona.

SangYup Lee, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Hyundai Design Center menyatakan, “Ditingkatkan dengan perwatakan unik KONA, KONA serba baharu dengan yakin menyatakan kehadirannya yang berani dan dinamik. KONA telah berkembang dalam setiap aspek untuk menerima kepelbagaian yang lebih luas, untuk menjadi penyokong gaya hidup sejati.”

Hyundai Kona serba baharu telah berkembang menjadi SUV yang lebih besar dengan gaya lebih bandar tetapi kekal sebagai kenderaan berpusatkan bandar. Ini memberikan kereta itu kehadiran jalan yang lebih dinamik manakala di bahagian dalam, ia dipenuhi oleh bahagian dalaman yang memfokuskan pemandu yang bukan sahaja cantik tetapi juga praktikal. Ini juga memberikan penumpang lebih banyak ruang.

Hyundai Kona serba baharu kini juga 150mm lebih panjang daripada sebelumnya dan juga 25mm lebih lebar serta mempunyai jarak roda 60mm lebih panjang daripada model keluar juga. Semua ini memastikan semua penumpang di dalam kereta dapat menikmati lebih banyak ruang dan benar-benar meregang dan selesa tanpa kereta kehilangan identiti reka bentuk ikoniknya.

Tambahan pula, Hyundai Kona yang serba baharu juga telah direka sejak awal untuk menjadi sebuah EV yang biasanya tidak berlaku untuk kenderaan dengan berbilang rangkaian kuasa. Bagaimanapun, pendekatan luar biasa inilah yang membolehkan Hyundai menghidupkan reka bentuk berpusatkan teknologi yang memberikan semua varian SUV ini gaya futuristik yang tersendiri.

Hyundai Kona juga merupakan SUV yang berterusan dan ia tidak pernah membiarkan seseorang melupakannya walaupun penggayaan kenderaan yang futuristik. Penggayaan kereta yang dinamik diserlahkan lagi dengan pelapisan gerbang roda yang diukir berani yang mengukuhkan asas kenderaan yang teguh untuk menambah kesan ini.

Tema futuristik diteruskan di bahagian dalam di mana Hyundai Kona menyambut penumpang dengan paparan dwi lebar 12.3 inci dan pencahayaan ambien untuk meningkatkan mood. Walau bagaimanapun, bahagian yang paling futuristik ialah transmisi shift-by-wire yang kini berada di belakang stereng dan bukannya pada konsol tengah.

Apa pendapat anda tentang Hyundai Kona baharu? Ia benar-benar futuristik kerana ia boleh didapati tanpa melampaui batas.

Previous post

Kilang Stellantis Kedah Akan Mendapatkan Panel Solar Untuk 1/3 Keperluan

Next post

Jualan PROTON Afrika Selatan Lebih Baik Dari HAVAL Dan Chery

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *