Berita Auto

Kemaskini Produk: Mazda3 & Mazda6 2023

Terbaru: Kemaskini Mazda3 & Mazda6 2023 Bermaz Motor

Bermaz Motor baru-baru ini mengumumkan pilihan produk terbaru mereka bagi model Mazda3 dan Mazda6 tahun 2023 yang dilengkapi dengan kemaskini baharu, ciri-ciri inovatif, dan gaya yang menarik.

Mazda3 2.0

Mazda3 2023

Model Mazda3 terbaru untuk tahun 2023 telah menerima pelbagai peningkatan baharu, terutama dalam aspek ciri-ciri dan penyambungan. Mazda3 mengaplikasi reka bentuk KODO yang semakin berkembang, dengan mengambil inspirasi daripada estetika Jepun. Mazda mengamalkan pendekatan “kurang adalah lebih” dalam reka bentuk Mazda3 ini. Konsep reka bentuk yang “bersih dan elegan” memberikan kecantikan yang berkelas, melambangkan kedewasaan dan kehalusan.

Mazda3 pernah dinamakan sebagai “Pemenang Utama” dalam Anugerah Kereta Wanita Sedunia 2019. Versi Mazda3 2.0L Liftback dan Sedan 2023 kini dilengkapi dengan pelbagai penambahbaikan penyambungan standard yang termasuk Pemuatan Tanpa Wayar Qi, port USB-C yang terletak di konsol tengah dan lengan yang berhubung dengan Android Auto™, dan tambahan baru iaitu Wireles Apple Carplay™, yang boleh diakses melalui skrin paparan infotainment 10.25-inci yang baharu.

Selain itu, Mazda3 2.0L Ignite Edition kini dilengkapi dengan sistem audio Bose™ 12-speaker yang ditingkatkan, yang direka khas untuk akustik unik dalam kabin untuk menyampaikan pengalaman mendengar yang tepat dan realistik kepada pemandu dan penumpang.

Dari segi keselamatan, varian Mazda3 2.0 High dan High Plus 2023 kini dilengkapi dengan ciri keselamatan tambahan i-Activsense seperti “Cruising & Traffic Support (CTS)”. Ciri-ciri keselamatan ini sebelum ini diperkenalkan dalam Mazda3 2.0L Ignite Edition 2022.

Warna-warna yang tersedia termasuklah Soul Red Crystal, Machine Gray, Polymetal Gray, Platinum Quartz, Deep Crystal Blue, Jet Black, dan Snowflake White Pearl, dengan jumlah 7 warna yang boleh didapati untuk semua varian Mazda3 2.0L.

Mazda3 2023 diimport sepenuhnya dari Jepun sebagai CBU dan boleh dibeli bermula dari RM 156,059.00. Harga ini termasuk Jaminan Pengeluar 5 Tahun + Penyelenggaraan Percuma 5 Tahun (kecuali Mazda BT-50) mengikut piawaian pengeluar, termasuk upah, bahagian, dan pelinciran. Jaminan Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma ini mempunyai tempoh perlindungan lima tahun dan had jarak perjalanan 100,000km, yang mana datang lebih awal.

Mazda6 20th Anniversary Edition 2023

Mazda6 juga menerima kemaskini untuk tahun 2023, dan Bermaz Motor kini mempersembahkan Mazda6 20th Anniversary Edition. Edisi istimewa ini adalah sebagai tanda penghargaan kepada semua pelanggan Mazda kerana ia memperingati 20 tahun sejak generasi pertama Mazda6 dikeluarkan pada tahun 2002. Mazda6 telah diperbaiki dengan spesifikasi istimewa yang baharu.

Mazda6 20th Anniversary Edition menambah ciri-ciri unik untuk kedua-dua bahagian dalaman dan luaran. Edisi ini kini menampilkan lambang 20th Anniversary pada fender hadapannya, Rim Aloi Bright Metallic 19-inci, dan gril radiator Gunmetal untuk penampilan yang lebih berkebolehan dan mempunyai ciri-ciri yang unik.

Bahagian dalam Mazda6 Edisi Ulang Tahun ke-20 mempunyai tempat duduk kulit Tan dengan terpal Ulang Tahun ke-20 yang terletak di kepala tempat duduk hadapan, dilengkapi dengan tempat duduk berventilasi hadapan, cermin pandangan automatik tanpa bingkai, paparan instrumen Kluster Berbilang Maklumat 7-inci, dan Tingkap Tingkap Belakang. .

Varian Mazda6 2023 kini ditingkatkan dengan ciri-ciri penambahbaikan penyambungan yang menjadi standard untuk semua varian, iaitu Pemuatan Tanpa Wayar Qi. Mazda6 20th Anniversary Edition dan Mazda6 2.5L Touring kini dilengkapi dengan ciri keselamatan i-Activsense baharu, termasuk “Front & Rear Smart Brake Support (SBS)”, “Mazda Radar Cruise Control (MRCC)” dengan “Stop & Go” dan “Cruising & Traffic Support (CTS)”.

Dalam hal pilihan warna luaran yang tersedia, Mazda6 hadir dalam Arctic White, Deep Crystal Blue, Jet Black, Machine Gray, Sonic Silver, Soul Red Crystal, Polymetal Gray, dan warna-warna baharu yang ditambahkan, Platinum Quartz, Rhodium White Premium, dan Artisan Red Premium (hanya varian 20th Anniversary Edition).

Harga jualan bagi Mazda6 bermula dari RM 180,359.00. Semua kenderaan Mazda baru yang didaftarkan dilengkapi dengan Jaminan Pengeluar 5 Tahun + Penyelenggaraan Percuma 5 Tahun (kecuali Mazda BT-50) mengikut piawaian pengeluar, termasuk upah, bahagian, dan pelinciran. Jaminan Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma ini mempunyai tempoh perlindungan lima tahun dan had jarak perjalanan 100,000km, yang mana datang lebih awal.

Terus Terang

Kemaskini produk terbaru ini dari Mazda menawarkan pemilik kereta prestasi terbaik, peningkatan keselamatan, dan reka bentuk yang menarik. Kami berharap bahawa Mazda3 dan Mazda6 yang baharu ini akan terus mengukuhkan kedudukan Mazda dalam pasaran automotif Malaysia dan memberikan pengalaman memandu yang lebih baik kepada semua pemiliknya. Jangan lepaskan peluang untuk melihat kedua-dua model ini di Bermaz Auto Showcase pada 11 hingga 15 Oktober 2023 di Oval Concourse, 1 Utama Shopping Centre.

Previous post

Harga COE Singapura Mencatat Rekod Tertinggi RM503K

Next post

159 Graduan Program BAuto Bermaz Auto 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *