Berita Auto

Mazda CX-8 Kemas kini 2022 Dilancarkan Dengan Pilihan Turbo Petrol 2.5L

Mazda CX-8 2022 dipertingkatkan dan kini datang dengan pilihan petrol pengecas turbo.

Mazda CX-8 2022 yang dikemas kini telah dilancarkan hari ini oleh Bermaz, termasuk pilihan enjin petrol pengecas turbo 2.5L baharu yang paling mahal dan berkuasa. Ia juga satu-satunya versi pacuan semua roda CX-8 sekarang. Ya, ini bermakna varian turbo diesel 2.2L kini hanya dengan pacuan roda hadapan walaupun torknya tinggi.

Untuk spesifikasi penuh, lihat artikel risalah bocor CX-8 kami. Berikut adalah perubahan lain secara ringkas.

Semua varian CX-8 kini mendapat GVC Plus, yang meningkatkan kestabilan selekoh kelajuan tinggi. Mereka juga mendapat port USB tambahan untuk barisan ke-3 tempat duduk dan gugusan instrumen digital 7″, tempat duduk berkuasa 6 hala untuk penumpang hadapan, pintu belakang berkuasa bebas tangan dan cermin lipat automatik. Itu adalah peningkatan dalam peralatan standard.

Baharu untuk varian Mid dan High

Varian Mid dan High (yang hanya didatangkan dengan enjin petrol 2.5L beraspirasi semula jadi) juga dinaik taraf dengan tempat duduk kulit hitam, sebelum ini hanya tersedia dengan tempat duduk fabrik hitam.

Baharu untuk varian High dan High Plus

Varian High dan High Plus mendapat reka bentuk gril baharu, lampu hadapan tandatangan LED, lampu dalaman LED, pengecas qi tanpa wayar dan Apple CarPlay tanpa wayar melalui sistem infotainmen 8″. Upholsteri di sini adalah kulit merah tua.

Baharu untuk varian High Plus

Varian yang teratas (tersedia dengan ketiga-tiga pilihan enjin) kini mendapat kemasan Gunmetal pada gril hadapan, hiasan bampar krom, tempat duduk hadapan yang boleh panas dan berventilasi, ADAS i-Activesense yang dipertingkatkan (Adaptive Front-lighting System, High Beam Control, Smart Brake Support depan dan belakang, Mazda Radar Cruise Control dengan stop and go).

CX-8 terus dipasang secara tempatan bersama CX-5 di bawah pengawasan ketat Mazda Malaysia untuk memastikan pariti kualiti dengan Mazda CBU Jepun . CX-5 dan CX-8 dieksport dari Malaysia ke pasaran lain di rantau ini.

Warna CX-8 baharu: Soul Red Crystal, Machine Grey, Snowflake White Pearl, Deep Crystal Blue dan Jet Black seperti sebelum ini. Walau bagaimanapun, kini terdapat dua warna tambahan: Platinum Quartz dan Polymetal Grey.

Harga OTR tanpa insurans untuk CX-8 bermula pada RM177,674.40 untuk 2.5G 2WD Mid Spec. Spesifikasi Tinggi 2.5G 2WD berharga RM183,452.40. Spesifikasi 2.5G 2WD High Plus berharga RM197,553.40.

Mazda CX-8 2.2L 2WD spesifikasi High Plus berharga RM204,758.80.

Mazda CX-8 spesifikasi 2.5G Turbocharged AWD High Plus flagship baharu berharga RM212,225.40.

Semua model kereta penumpang dan SUV Mazda didatangkan dengan Pengeluar 5 tahun dan penyenggaraan percuma 5 tahun termasuk upah, alat ganti dan pelincir sehingga 100,000km.

Previous post

Jaguar F-Pace R-Dynamic P-250 Dilancarkan Di Malaysia

Next post

Mercedes-AMG GT Black Series Mendarat Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *