Berita Auto

Mazda6 2019 Lengkap Dengan Peningkatan Pemanduan Dinamik, Keselesaan Dan Kemudahan

Bagi pemanduan dinamik, Mazda6 kini dilengkapi dengan G-Vectoring Control Plus (GVC Plus).

2019 NEW MAZDA6 - IMAGE 01

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Kawalan G-Vectoring yang asal, teknologi siri SKYACTIV-Vehicle Dynamics yang pertama, adalah sistem kawalan pertama di dunia yang mengubah torsi enjin sebagai tindak balas kepada input stereng untuk menyediakan kawalan bersepadu daya pecutan sisi dan membujur dan mengoptimumkan beban menegak pada setiap roda untuk gerakan kenderaan yang licin dan cekap.

MAZDA6 2019 6

Operasi G-Vectoring Control Plus (Mz: masa penstabilan; Fx: kekuatan brek)

GVC Plus menggunakan brek untuk menambah direct yaw moment control untuk kestabilan pengendalian yang lebih tinggi.

Apabila pemandu memandu keluar dari selekoh dengan mengembalikan roda stereng ke kedudukan tengah, GVC Plus menggunakan kuasa brek ringan pada roda luar, yang memberikan masa penstabilan yang membantu memulihkan kenderaan untuk berjalan lurus.

Sistem ini menyedari peralihan yang lancar secara konsisten antara yaw, roll dan pitch walaupun di bawah daya selekoh tajam, meningkatkan keupayaan kenderaan untuk mengesan dengan tepat input stereng yang tiba-tiba dan keluar selekoh dengan betul.

Di samping meningkatkan pengendalian dalam emergency collision avoidance manoeuvres, GVC Plus menawarkan perasaan kawalan yang meyakinkan ketika menukar lorong di lebuh raya dan ketika memandu di permukaan jalan licin.

MAZDA6 2019 7

MAZDA CONNECT Infotainment (dengan ciri Apple Carplay® dan Android Auto®)

Bagi keselesaan dan kemudahan, Mazda6 kini juga menerima Apple CarPlay® dan Android Auto® sebagai standard. Ia boleh diakses melalui paparan Mazda Connect Infotainment. Dengan peningkatan populariti telefon pintar dari Apple dan Android, pelanggan kini boleh mengalami lebih banyak sambungan lancar – dengan mengakses aplikasi bersepadu seperti Waze® / Google® Maps, Spotify®, dan fungsi telefon lain.

Dengan menggunakan falsafah pembangunan berpusatkan manusia kepada semua jenis situasi pemanduan yang sama, Mazda akan terus mengejar keseronokan pemanduan yang membolehkan kedua-dua pemandu dan penumpangnya berasa satu dengan kereta.

Mazda6 kini CBU dari Jepun dan boleh didapati dalam tiga pilihan enjin; SKYACTIV-G 2.0L & 2.5L dan SKYACTIV-D 2.2L. Semua dipasangkan dengan transmisi automatik SKYACTIV-DRIVE 6 dengan mod Manual Shift.

2019 NEW MAZDA6 - IMAGE 05

Barisan warna termasuk Soul Red Crystal, Machine Gray, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Titanium Flash, Jet Black dan Snowflake White Pearl; menjadikan jumlah 7 warna tersedia.

Harga jualan untuk Mazda6 baharu adalah dari RM 173,659.00. Mazda6 akan dipamerkan di Pusat Beli-Belah Bangsar bermula dari 11 September hingga 15 September 2019 bersama-sama dengan pelbagai model Mazda.

Semua kenderaan baharu Mazda yang didaftarkan dari 1 Januari 2019 dan seterusnya akan mempunyai 5 tahun Waranti Pengeluar + 5 tahun Penyelenggaraan Percuma (kecuali Mazda BT-50) mengikut piawaian pengeluar termasuk upah, alat-ganti dan pelincir. Kedua-dua Waranti Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma mempunyai tempoh liputan lima tahun dan batasan perbatuan sebanyak 100,000km, yang mana lebih awal.

2019 NEW MAZDA6 - IMAGE 02

Harga Jualan Mazda6 2019 Baharu* 

VARIAN  SEDAN  TOURING 
MAZDA6 2.0L  RM 173,659.00   
MAZDA6 2.5L  RM 211,148.00  RM 215,148.00 
MAZDA6 2.2L  RM 219,851.00   

* Harga Semenanjung Malaysia. Pendaftaran Persendirian. On-the-road tanpa Insuran.

Mazda6 2019  Baharu– Barisan Warna Badan 

WARNA BADAN SEDAN  TOURING 
Soul Red Crystal       ✔︎       ✔︎ 
Machine Gray       ✔︎        ✔︎  
Deep Crystal Blue       ✔︎        ✔︎  
Sonic Silver       ✔︎        ✔︎ 
Snowflake White Pearl       ✔︎        ✔︎  
Titanium Flash       ✔︎        ✔︎  
Jet Black       ✔︎        ✔︎  

2019 NEW MAZDA6 - IMAGE 03

Previous post

Volkswagen Tawar Rebat RM2,000 Untuk Golf GTI dan Golf R

Next post

Mazda CX-5 2019 Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *