Motosikal / Lain Lain Roda

Ducati Perkenal Diavel V4, Panigale V4 SP2, dan Streetfighter V4 Terbaru

Di satu Majlis Yang Santai, Ducati Malaysia Memperkenalkan Kepada Media Model Terbaru Mereka Yang Mengagumkan – Diavel V4, Panigale V4 SP2, dan Streetfighter V4


Kami di Gohed Gostan gembira untuk berkongsi pengenalan tiga model motosikal hebat dari Ducati Malaysia yang pastinya akan memukau peminat motosikal di seluruh negara. Diavel V4, Panigale V4 SP2, dan Streetfighter V4 yang baru direka ulang ini mewakili kemuncak kepakaran jenama Ducati dan menetapkan standard baru dalam dunia motosikal prestasi tinggi.

Ducati Diavel V4 memaparkan ciri-ciri berani yang menggabungkan teknikal, dinamik, dan gaya yang jauh berbeza, menjadikannya unik dengan kuasa dan gayanya yang tersendiri. Ia memancarkan kekuatan dan gaya yang memukau, menonjol dengan reka bentuk berotot, sporty, dan elegan yang pasti menarik perhatian.

Selain itu, Ducati Malaysia juga memperkenalkan Panigale V4 SP2 yang mewakili kemuncak dalam kategori motosikal super-sport jenama ini. Dicipta khusus untuk pemanduan di litar, ia menawarkan pengalaman yang membangkitkan semangat dan sesuai untuk pelbagai tahap kemahiran penunggang.

Panigale V4 SP2 juga menonjol dengan rekaan ‘Winter Test’ yang unik dengan kombinasi hitam matte dan serat karbon, serta sorotan merah cerah dan corak sayap berinspirasi bendera Itali yang eksklusif. Setiap model juga dikelaskan dengan nombor tersendiri dan nombor motosikal tersebut diukir dengan laser pada batang stereng aluminium.

Dikuasakan oleh enjin Desmosedici Stradale V4 berkapasiti 1,103cc yang terinspirasi dari MotoGP, yang menghasilkan 215.5hp yang mengagumkan, dengan fork Ohlins NPX25/30 dan penguncupan TTX36 yang dikawal secara elektronik dengan Ohlins Smart EC 2.0 untuk kawalan dan kestabilan luar biasa, motosikal ini membolehkan penunggang menyesuaikan rasa brek mengikut pelbagai keadaan litar dan pemanduan.

Selain itu, Streetfighter V4 Ducati telah mencipta kejayaan segera dan menetapkan piawaian prestasi baru dalam segmen motosikal super-sport tanpa fairing. Dikagumi oleh semua pihak kerana estetik yang agresif dan minimalis serta ditandai dengan reka bentuk hadapan yang terinspirasi oleh Joker dalam dunia komik, Streetfighter V4 dengan cepat menawan peminat motosikal.

Evolusi semulajadi keluarga ini adalah motosikal yang mengembangkan lagi konsep “Fight Formula” dengan elemen utama seperti enjin Panigale V4 Desmosedici Stradale 208hp, sayap biplan, dan pakej elektronik generasi terkini yang semuanya menyumbang kepada estetik gaya agresif motosikal ini.

Ketiga-tiga model Ducati yang baru ini mencerminkan komitmen jenama ini untuk meneroka batasan prestasi dan gaya dalam industri motosikal. Motosikal ini adalah bukti kepada semangat jenama ini terhadap inovasi dan keunggulan kejuruteraan.

Di Malaysia, Ducati Diavel V4 ditawarkan pada harga bermula RM178,900 untuk model Ducati Red, manakala Diavel V4 dalam Thrilling Black boleh didapati pada harga RM181,900. Panigale V4 SP2 pula ditawarkan pada harga RM299,900 dan Streetfighter V4 bermula dari RM141,900.

Maklumat lanjut boleh didapati di laman web rasmi Ducati Malaysia yang pautan ke sana terdapat di sini.

Terus Terang

Ducati telah memperkenalkan tiga model motosikal yang sangat memukau. Diavel V4 memancarkan gaya berotot dan sporty yang sungguh memikat, manakala Panigale V4 SP2 adalah puncak dalam kategori motosikal super-sport, sesuai untuk pemanduan di litar. Streetfighter V4 pula menonjol dengan estetik agresifnya yang unik. Semua model ini menjelajahi batasan dalam prestasi dan gaya, diiringi oleh inovasi kejuruteraan yang mencerminkan semangat Ducati. Kehadiran enjin Desmosedici Stradale V4 yang kuat dan teknologi canggih menjadikan motosikal-motosikal ini pilihan yang mengasyikkan. Harganya mungkin tinggi, tetapi untuk peminat motosikal yang mencari prestasi terbaik, Ducati adalah pilihan yang tepat.

Previous post

Pelancaran Audi Q4 e-tron Terbaru di Malaysia

Next post

Kia dan Hyundai Panggil Balik Hampir 3.4 Juta Kenderaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *