Berita Auto

Kestabilan Pengeluaran Audi R8: Tindak Balas Terhadap Permintaan Tinggi

Audi mengumumkan lanjutan pengeluaran supercar R8nya untuk memenuhi permintaan luar biasa, menandakan era baharu untuk jenama dan industri automotif secara keseluruhan.

Dalam dunia yang sentiasa berubah, keputusan Audi untuk melanjutkan pengeluaran supercar R8 sehingga akhir Mac adalah bukti ketangkasan dan kepekaannya terhadap permintaan pasaran. 2023 menyaksikan penamat untuk Audi TT, dan R8 dengan sewajarnya mengikuti jejak itu tidak lama kemudian. Namun, realiti menunjukkan sebaliknya. Rancangan awal untuk menamatkan pengeluaran supercar V10 sebelum 2024 terpaksa ditangguhkan, kerana permintaan berterusan memastikan pengeluaran berterusan enjin beraspirasi semula jadi.

Berdasarkan temu bual dengan Automobilwoche, sebuah akhbar perniagaan Jerman, Audi mengesahkan bahawa R8 masih dikeluarkan di kilang Böllinger Höfe. Ini adalah berita baik di tengah-tengah banyak model terkenal dalam dunia supercar dan kereta sport yang mengambil langkah terakhir mereka baru-baru ini, menjadikan pengeluaran berterusan Audi R8 kepada Mac melegakan.

Tambahan pula, jualan Audi R8 di Amerika Syarikat meningkat dua kali ganda tahun lalu, dengan 631 unit terjual pada 2023, mencatatkan peningkatan sebanyak 101 peratus berbanding tahun sebelumnya iaitu hanya 314 unit. Kini, rancangannya adalah untuk menamatkan pengeluaran R8 pada penghujung Mac 2024, kelewatan kira-kira tiga bulan daripada jadual asal.

Selain itu, memandangkan Lamborghini Huracan, yang berkongsi enjin V10 dengan Audi R8 juga akan menurunkan V10nya untuk pilihan yang lebih jimat tidak lama lagi, R8 juga tidak lagi menampilkan V10 yang menderu. Walaupun kami tidak boleh memenangi setiap pertempuran, kami sekurang-kurangnya dapat melihat R8 kekal dalam pengeluaran lebih lama.

Walau bagaimanapun, Audi Sport tidak meninggalkan idea untuk memiliki supercar kelas atas dalam barisannya, dengan beberapa petunjuk diberikan mengenai kemungkinan versi elektrik R8 pada masa hadapan. Walau bagaimanapun, penerimaan umum terhadap perkara ini masih tidak pasti, walaupun kami kurang optimistik.

Ini kerana Audi sebenarnya telah pun mengeluarkan R8 elektrik. Walau bagaimanapun, ia menjadi kegagalan komersial dengan R8 E-Tron telah dihentikan selepas kurang daripada 100 unit dijual. Model itu dilancarkan pada Pameran Motor Geneva 2015 dan hanya tersedia selama kira-kira setahun di Eropah di mana penerimaannya kurang memuaskan, harap Audi telah mengambil pengajaran dari situ.

Maklumat dan imej yang kami perolehi datang dari Motor 1, dan artikel lengkapnya boleh diakses melalui pautan yang disediakan. Terima kasih kepada Motor 1 atas maklumat dan gambar.

Terus Terang

Dalam perjalanan ini, kami menghargai daya tahan Audi dalam menangani permintaan yang tidak dijangka, sambil menyesuaikan strategi pengeluaran dengan keadaan pasaran. Keputusan untuk melanjutkan pengeluaran R8 bukan sahaja menunjukkan komitmen Audi terhadap kepuasan pelanggan, tetapi juga keazamannya dalam mengemudi masa depan industri automotif yang tidak menentu. Kami memandang ke hadapan dengan pandangan yang seimbang, mengiktiraf keberanian inovasi sambil berharap Audi akan terus belajar daripada pengalaman lalu untuk membentuk masa depan yang lebih mampan dan diterima oleh masyarakat pada umumnya.

Previous post

Pengenalan Mazda CX-50: Eksklusif di Amerika

Next post

Penyegaran Honda City Hatchback: Gaya Baharu Menawan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *