Berita Auto

Tanda Dagangan GTI Baharu – Volkswagen Golf GTI Elektrik Menjelang

Tanda Dagangan Volkswagen GTI Baharu Mewartakan Masa Depan Elektrifikasi Untuk Model Golf GTI Popular – Kami Meneroka Petunjuk Dan Spekulasi

Baru-baru ini, Volkswagen, pembuat kereta Jerman, mengesahkan ia akan menghentikan pengeluaran transmisi manual untuk hatchback Golf popularnya di EU kerana peraturan yang lebih ketat yang mungkin juga bermakna ia akan sama di seluruh dunia. Kini, jenama itu telah membayangkan bahawa Golf GTI mereka mungkin akan menggunakan elektrik sepenuhnya. Mari kita meneroka lebih jauh.

Selaras dengan rancangan jenama itu untuk menjadi elektrik sepenuhnya tidak lama lagi, Volkswagen telah mengesahkan bahawa kedua-dua barisan model berprestasi tinggi GTI dan R untuk model seperti hatchback Golf akan terus hidup dalam era elektrik sebagai kenderaan elektrik (EV), dengan tanda dagangan baharu yang mungkin menjadi pandangan kepada masa depan jenama.

Apatah lagi, lambang GTI yang diubah suai mengekalkan huruf GT (Grand Tourer) tetapi menggantikan I (suntikan) dengan simbol kilat. Walaupun tiada kenyataan rasmi mengenai perkara ini dari Volkswagen, simbol kilat mungkin bermakna ia ada kaitan dengan elektrifikasi.

Walau bagaimanapun, kami mencadangkan agar anda menerima berita ini dengan sedikit gementar kerana Volkswagen masih belum mengesahkannya secara rasmi tetapi sejujurnya, tidak banyak lagi yang perlu dimasukkan ke dalamnya, jadi walaupun ini adalah spekulasi buat masa ini, ia kelihatan seperti penghakiman termaklum.

Selain itu, tanda dagangan baharu itu telah didaftarkan dengan Pejabat Hak Cipta dan Tanda Dagangan Jerman pada 25 Julai 2023, sebelum dikesan oleh CarBuzz. Volkswagen Polo GTI dikhabarkan akan dibuang terus, tetapi Golf GTI sedang melalui kemas kini pertengahan hayat jadi kami mungkin akan mendapat GTI elektrik tidak lama lagi.

Volkswagen kini menggunakan nama GTD untuk diesel, GTE untuk hibrid plug-in, dan GTX untuk model sepenuhnya elektrik, selain lencana GTI yang hanya petrol. Kemudian ada R yang khusus untuk model berprestasi tinggi dengan seluruh barisan Volkswagen R akan menjadi EV-only menjelang 2030.

Lebih daripada itu, tahun lepas, CEO Volkswagen, Thomas Schafer, menggambarkan Golf dan moniker GTI sebagai ikonik, mengatakan “Ia akan menjadi gila untuk membiarkan mereka mati dan lenyap,” sementara dalang-dalang mengatakan bahawa pegawai Volkswagen sedang mempertimbangkan untuk menjatuhkan lencana GTX dan menggantikannya dengan GTI sepenuhnya.

Ini mungkin menjelaskan mengapa Volkswagen mengeluarkan logo GTI baru dan model produksi masa depan selain daripada itu, terdapat laporan mengenai konsep hot hatch elektrik sepenuhnya yang akan datang, berdasarkan konsep ID.2all. Jadi adakah model ini akan menjadi Volkswagen Golf GTI yang baru dan elektrik? Kita lihat.

Jadi, apa pendapat anda mengenai perkara ini? Adakah anda bersemangat untuk melihat Volkswagen Golf GTI baru dan elektrik? Peribadi, saya lebih suka jika pengeluar automotif Jerman itu mengekalkan skema penamaan sekarang kerana saya rasa memberi nama “injection” kepada kenderaan elektrik (EV) agak pelik tetapi siapa tahu, mungkin ini tidak menjadi masalah besar untuk kebanyakan orang.

Cerita dan gambar terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Premier Sarawak Akan Melanjutkan Penggunaan Toyota Mirainya

Next post

Pasaran Automobil UK SUV Sahaja - Volvo Henti Jual Sedan Wagon

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *