Berita Auto

Golf GTI Baharu Dilancarkan Dengan Harga RM244,990

Volkswagen Golf GTI Baharu juga kini didatangkan dengan IQ. Drive

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) hari ini telah melancarkan Golf GTI yang diperbaharui, kini dilengkapi dengan IQ. Drive, Driver Assistance System (DAS) yang inovatif. Bahagian dalamannya juga telah dikemas kini dengan ciri baharu seperti pengecasan tanpa wayar dan logo GTI bersulam pada tempat duduk hadapan dan banyak lagi. Berapa kosnya? Golf GTI baharu mempunyai harga runcit yang disyorkan sebanyak RM244,990.

The-New-Golf-GTI-3.0

Walaupun terdapat begitu banyak ciri baharu dalam Volkswagen Golf GTI baharu, seperti paparan pemacu 10.25 inci digital sepenuhnya baharu dengan navigasi 3D, bahagian luar baharu yang bergaya dan sporty dan sebagainya, ciri yang menonjol mestilah IQ baharu. Sistem pemanduan yang direka bentuk untuk membantu pemandu menjadikan perjalanan mereka lebih selamat dan selesa.

Ciri keselamatan pada Volkswagen Golf GTI baharu termasuk Adaptive Cruise Control (ACC) yang menggunakan radar dan pelbagai penderia untuk mengesan kenderaan di hadapan, serta Side Assist yang bertindak sebagai pemantau titik buta yang aktif, dan Rear Cross Traffic Alert yang memberi amaran kepada pemandu potensi bahaya apabila gear undur dihidupkan.

Erik Winter, Pengarah Urusan VPCM, juga berkata, “Kami sentiasa berusaha untuk menawarkan pelanggan kami pengalaman pemilikan yang terbaik. Ciri keselamatan baharu untuk model Golf GTI terbaharu kami hanyalah satu lagi contoh komitmen kami untuk menyediakan pemilik kami tahap keselamatan dan prestasi tertinggi.”

The-New-Golf-GTI-1.0

Dikenali sebagai hot hatchback terulung, Volkswagen Golf GTI memenuhi warisannya dengan kini menawarkan pelbagai ciri dalaman dan luaran yang dipertingkatkan seperti lampu kabus baharu, cermin lipat boleh laras dan beg udara tengah tambahan yang membawa jumlah bilangan beg udara dalam kereta ke 7.

Selain itu, Volkswagen Golf GTI baharu dikuasakan oleh enjin pengecas turbo empat silinder 2.0 liter yang menghasilkan kuasa 245PS dan tork 370Nm yang dipadankan dengan transmisi DSG 7-kelajuan dan kereta itu menggunakan roda aloi 18 inci dan dilengkapi dengan juga Front Differential Lock.

Volkswagen Golf GTI baharu juga didatangkan dalam lima warna bergaya termasuk Kings Red dan Atlantic Blue dalam kemasan metalik, Moonstone Grey dalam kemasan bukan logam dan Deep Black serta Oryx White yang datang dalam kesan mutiara. Seseorang boleh menikmati semua warna ini tanpa kos tambahan.

Walaupun kelihatan sporty, bahagian dalam Volkswagen Golf GTI baharu sangat lapang dan selesa kerana ruang tempat duduk belakang yang luas dan kabin belakang juga mempunyai ventilasi udara sendiri yang memberikan kereta penghawa dingin 3 zon Climatronic dan juga 30 warna untuk ambien. pencahayaan dan lima mod warna pra-tetap (Infiniti, Eternity, Desire, Euphoria, Vitality).

The-New-Golf-GTI-Interior-2.0

Berminat untuk pandu uji? Tempah satu atau ketahui lebih lanjut tentang kereta itu di halaman Volkswagen Golf GTI di laman web rasmi Volkswagen.

Previous post

Berapa Kita Rugi Setiap Kali Kereta Asing Mengepam RON95

Next post

Hyundai Ioniq 6 Debut Di Amerika Utara Dengan Anggaran Jarak 547km

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *