Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kia Niro EV Semua Baharu Dilancarkan di Malaysia!

Dinamikjaya Motors Sdn Bhd Banggakan Pelancaran Kenderaan Elektrik Kia Niro EV dengan Harga Bermula RM 255,888!

Di Gohed Gostan, kami teruja untuk memperkenalkan anda kepada ciptaan terbaru dalam dunia kenderaan elektrik (EV) di Malaysia – Kia Niro EV Semua Baharu! Kenderaan ini dilancarkan oleh Dinamikjaya Motors Sdn Bhd, pengedar tunggal jenama Kia di negara ini, dan sudah boleh ditempah dengan harga permulaan RM 255,888.

#Rekaan Luar

Kia Niro EV mempamerkan rekaan yang berani dan dinamik, berlandaskan falsafah reka bentuk Kia “Opposites United”. Inspirasi utama rekaan ini datang dari konsep kereta HabaNiro Kia 2019. Reka bentuk yang khas daripada Kia menjadi tumpuan di bahagian depan Niro EV. Lampu siang (DRL) yang dikenali sebagai “heartbeat” dan pelindung skid yang berani menambah rupa kontemporari kereta ini.

Selain itu, profil sisi crossover yang bergaya merangkumi badan dua tona berteknologi tinggi dengan Aero C-Pillar yang lebar di bahagian belakang, yang mengoptimumkan aliran udara dan aerodinamik. Lampu belakang berbentuk bumerang mencerminkan penampilan sukan yang menarik.

#Rekaan Dalaman

Kia Niro EV menggabungkan rekaan dalaman yang mesra alam dengan bahan berkualiti tinggi. Lapisan papan pemuka yang tidak berpusat menggabungkan garis mendatar dan serong yang memberikan suasana tenang dengan pencahayaan suasana yang boleh disesuaikan dengan 64 pilihan warna.

Dua skrin digital berdefinisi tinggi berukuran 10.25 inci menggabungkan kluster instrumen dan hiburan dalam satu kombinasi panorama yang padu. Skrin infotainment ini menyokong Apple CarPlay, Android Auto, dan pengecasan telefon pintar tanpa wayar.

#Kuasa & Prestasi

Kia Niro EV dikuasakan oleh bateri litium-ion berkapasiti 64.8 kWh, menghasilkan kuasa sebanyak 150 kW (201 kuasa kuda) dengan tork maksimum 255 Nm. Dengan kelajuan maksimum 167 km/j dan mampu mencapai 0-100 km/j dalam hanya 7.8 saat, Niro EV menawarkan prestasi yang mengagumkan. Selain itu, kereta ini boleh merentasi jarak kira-kira 460 kilometer dengan sekali cas penuh dan boleh dicas dari 10% hingga 80% dalam masa 43 minit menggunakan pengecas pantas DC.

Kia juga memperkenalkan sistem brek Regenerasi Pintar yang membolehkan pemandu memilih daripada beberapa tahap regenerasi untuk memperlahankan kereta dengan cepat sambil memulihkan tenaga kinetik untuk memaksimakan jarak memandu.

#Teknologi Keselamatan

Kia Niro EV dilengkapi dengan pelbagai ciri keselamatan standar dan canggih. Antara ciri-ciri keselamatan standard termasuk 8 beg udara SRS, sistem Safe Exit Assist (SEA), dan pemberitahuan jika kenderaan mendekati dari bahagian belakang dikesan di dalam ruang titik buta. Selain itu, terdapat Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) yang meliputi High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) dan Rear Cross-Traffic Collision Assist (RCCA).

#Akhir Kata

Dengan dimensi yang lebih besar berbanding pendahulunya dan kapasiti penyimpanan kabin yang luas, Kia Niro EV menjanjikan pengalaman memandu yang selesa dan praktikal. Kereta ini diimport sebagai CBU dari Korea Selatan dan datang dengan jaminan pengeluar selama 5 tahun (atau 150,000 km), bersama dengan jaminan bateri voltan tinggi selama 8 tahun.

Dengan gabungan reka bentuk yang anggun, prestasi yang mengagumkan, dan ciri keselamatan canggih, All-New Kia Niro EV adalah tambahan yang menarik ke pasaran kenderaan elektrik di Malaysia.

Previous post

Pakej Baru Servis Selepas Jualan BYD Hebat

Next post

Terbaharu! Kia Picanto Generasi Ketiga Dapatkan Wajah Baru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *