Konsep / Lakaran / Intipan

Nissan Arizon EV Concept Terungkap dan Masa Depan EV Cerah

Jika kebanyakan EV masa depan mengikuti Nissan Arizon, kami menyokongnya.

Okey, jadi sekarang, kebanyakan pembaca kami seharusnya tahu pandangan kami mengenai kenderaan elektrik (EV) dan elektrifikasi secara umum. Untuk pembaca baharu kami, secara ringkas, kami tidak mempunyai masalah dengan EV tetapi kami merasa banyak negara seperti Malaysia perlu meningkatkan infrastruktur pengisian kami terlebih dahulu sebelum EV dapat menjadi praktikal.

Kami juga berpendapat bahawa, daripada mengharamkan enjin pembakaran dalaman (ICE) secara keseluruhan, kita boleh menuju kearah hibrid, tetapi seperti yang kita semua tahu, ini hanyalah pemikiran angan-angan kerana seluruh dunia perlahan-lahan beralih ke EV sepenuhnya. Kami kurang yakin akan masa depan seperti ini, tetapi Nissan baru saja memberi kami harapan dengan konsep Arizon.

Lebih-lebih lagi, konsep Nissan Arizon ini dicipta oleh pasukan China yang memanfaatkan kepakaran EV global jenama Jepun itu dan direka untuk berfungsi sebagai rakan serbaguna untuk pemandu China. Hanya dengan melihat reka bentuk kereta ini, kami lebih optimis dengan masa depan elektrik dunia.

Konsep Nissan Arizon membawa pengalaman EV baharu yang menarik ke China dan mempunyai reka bentuk luaran yang mengagumkan serta kabin yang dihiasi dengan cermat yang menunjukkan semangat teknologi tinggi yang hangat. Ia juga kelihatan luas dan selesa serta mempunyai pintu suicide, seperti Rolls-Royce, jadi kami berharap Nissan akhirnya menjualnya di luar China juga.

Dibina atas platform CMF EV, konsep Nissan Arizon juga menawarkan pusat graviti yang rendah dan kabin terbuka tanpa tiang yang luas dengan atap kaca gelap auto yang luas. Kebanyakan teknologi ini adalah baharu dan untuk memilikinya dalam satu pakej benar-benar luar biasa.

Konsep Nissan Arizon menampilkan pembantu peribadi maya baharu bernama Eporo yang meningkatkan pengalaman memandu melampaui mobiliti. Menurut laporan, ia boleh berinteraksi dengan penumpang dengan cara yang mirip manusia dan memberikan respons yang tepat mengenai masa, cuaca, dan data lain. Ini adalah ciri yang paling menarik bagi kami.

Konsep Nissan Arizon juga menampilkan sistem pencahayaan interaktif inovatif yang dapat menyesuaikan pencahayaan secara automatik untuk disesuaikan dengan keutamaan individu. Suasana pencahayaan juga boleh disesuaikan melalui mod intuitif termasuk rekreasi, relaks, tidur, dan kejutan, menyediakan hospitaliti premium dengan interaksi yang lancar dan peribadi.

Konsep Nissan Arizon direka di China untuk pelanggan China yang mencari penyelesaian peribadi di luar mobiliti semata-mata. Menjadi konsep, tiada angka rasmi untuk julat, angka kuasa dan lain-lain dinyatakan tetapi kami sangat berharap ia sebenarnya mempunyai kuasa dan julat yang baik kerana ia mungkin menjadi kejayaan antarabangsa jika ia dapat mencapai ini.

Amacam? Apa pendapat anda mengenai konsep Nissan Arizon? Adakah anda ingin melihat versi yang berfungsi sepenuhnya di Malaysia dan berapa julat yang anda rasa Nissan harus tetapkan untuk kereta ini apabila dikeluarkan sepenuhnya?

Previous post

Kembalinya Lancia dan Pengenalan Konsep Pura HPE

Next post

Polestar 4 Dilancarkan Tanpa Cermin Belakang, Adakah Ia Berfungsi?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *