Berita Auto

Passat, Tiguan, T-Roc Seterusnya Adalah Kereta ICE Terakhir Jenama

Tiada juga varian ICE yang dirancang untuk Volkswagen Polo atau Golf seterusnya.

Banyak pembuat kereta telah mengumumkan bahawa mereka akan mengelektrifikasikan keseluruhan barisan mereka tidak lama lagi dan kami telah mula melihat ia berlaku dengan beberapa pembuat kereta, dan kini, pembuat kereta Jerman, Volkswagen, telah mengumumkan bahawa ia hampir selesai dengan melancarkan enjin pembakaran dalaman (ICE) baharu kereta.

Dalam temu bual lanjutan dengan penerbitan Jerman, Automobilwoche, Ketua Pegawai Eksekutif Volkswagen, Thomas Schafer, memberi kami gambaran tentang masa depan jenama Volkswagen dan, perbincangan berkisar pada kenderaan elektrik (EV) dan bagaimana dorongan pelepasan sifar menandakan permulaan penamatan kereta ICE.

Lebih-lebih lagi, pada akhir tahun ini, Volkswagen berhasrat untuk melancarkan Passat generasi akan datang sebagai wagon sahaja dan Tiguan diikuti dengan crossover padat untuk China pada 2024, yang dipanggil Tayron , bersama-sama dengan T-Roc yang diperbaharui pada 2025. Schafer berkata ini akan menjadi kereta ICE yang terakhir daripada jenama itu sebelum ia memasuki masa depan elektrik baharu.

Thomas Schafer, CEO Volkswagen, menyatakan, “T-Roc ialah enjin pembakaran baharu yang terakhir di Eropah. Sudah tentu, yang lain mendapat peningkatan produk yang lebih besar. Tetapi kenderaan baharu sepenuhnya tidak ada dalam rancangan selepas itu, sekurang-kurangnya tidak buat masa ini. Jika dunia berkembang sama sekali berbeza daripada jangkaan menjelang 2026 atau 2027, maka kami juga boleh melancarkan kenderaan baharu sepenuhnya. Saya rasa tidak. Setakat ini belum dirancang.”

Bagi Volkswagen Golf, Schafer berkata “naik taraf produk utama” akan diperkenalkan pada 2024 untuk memastikan model itu segar dan berdaya saing sehingga penghujung dekad. Bagaimanapun, beliau menyebut bahawa tidak ada varian ICE yang dirancang walaupun model itu akan diperbaharui yang bermaksud ia mungkin hibrid.

Sementara itu, Schafer menyebut bahawa Volkswagen Polo kemungkinan akan dimansuhkan di seluruh dunia kerana peraturan pelepasan Euro 7 yang akan datang akan menjadikannya terlalu mahal dengan persediaan hibrid dan menyatakan bahawa ia akan berakhir dengan kos hampir sama dengan Volkswagen ID.2all 2025, dan bahawa ICE Polo tidak akan masuk akal lagi.

Sambil Volkswagen memasuki masa depan elektrik baharu, jenama itu tidak akan melupakan masa lalunya dan akan terus menggunakan papan nama modelnya untuk bergerak ke hadapan, sebagai penghormatan kepada kenderaan ICE yang kami gemari selama ini. Contoh pertama ini ialah ID baharu. Tiguan crossover ditetapkan untuk dikeluarkan pada tahun 2026.

Schafer juga mengatakan bahawa nama Golf akan terus hidup dalam bentuk EV yang dibina di atas platform MEB/MEB+ dijadualkan selepas  2028. Volkswagen berhasrat untuk menjual hanya EV di Eropah mulai 2023 mendahulukan jenama itu daripada larangan ICE baharu jualan kereta yang mungkin berkuat kuasa di EU pada 2025.

Gambar dan maklumat terimakasih kepada Motor1 dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Semua Model Mercedes-Benz GLS Generasi Ke-3 Dapat Facelift

Next post

Hujung Minggu BMW Auto Bavaria XTRAVAGANZA Di Bukit Jalil

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *