Kemalangan / Rosak / Recall

Perodua Ativa Melambung Ketika Kemalangan Di Tol Pulau Pinang

Kemalangan itu menyebabkan kereta itu terbalik.

Petang Selasa di stesen tol dari Beihai, Seberang Prai ke Pulau Pinang, satu kemalangan berlaku melibatkan Perodua Ativa yang melambung ke hadapan dan mendarat terbalik. Kereta itu turut melanggar beberapa kereta lain, termasuk Honda Civic berwarna hitam yang dilihat dalam gambar di bawah, sebelum mendarat.

Tidak banyak yang diketahui tentang kejadian itu kerana buat masa ini hanya terdapat beberapa foto dan video yang menunjukkan kesannya tetapi pautan ke video di Facebook daripada Araaz Media Network menunjukkan beberapa saat terakhir kemalangan itu ada di sini jika anda ingin menyemaknya . Terima kasih Araaz Media Network untuk video tersebut.

Berdasarkan gambar yang kita ada di sini, nampaknya penumpang kereta itu berjaya ditarik keluar atau keluar sendiri dan Perodua Ativa itu mendarat betul-betul di hadapan salah satu lorong Touch ‘N Go menyebabkan lorong tersebut tersekat untuk seketika sehingga kereta itu dialihkan.

Selain itu, kami juga tahu bahawa kemalangan ini kemungkinan berlaku kerana sama ada Perodua Ativa atau kereta di belakangnya memandu pada kelajuan tinggi. Lagipun, tidak sukar untuk membayangkan mengapa kereta itu melambung di udara dan mendarat terbalik.

Jadi apakah yang boleh dilakukan untuk mengelakkan kemalangan seperti ini daripada berlaku? Jawapan yang jelas ialah jangan memandu laju tetapi, sesetengah orang akan terkejut mendengarnya. Terlalu ramai orang memandu laju di tol dan ini perlu dihentikan.

Tambahan pula, ramai rakyat Malaysia secara amnya suka memandu terlalu laju tanpa mengira di mana mereka berada di jalan raya dan tingkah laku yang membimbangkan ini harus dihukum dengan lebih berat, jika tidak, ia boleh mengakibatkan kemalangan dan kematian yang lebih teruk lagi dan walaupun tidak jelas bagaimana Perodua Ativa ini terhempas, penghuninya bernasib baik kerana masih hidup.

Jelas sekali, kami tidak perlu menjelaskan betapa teruknya kemalangan ini boleh berkesudahan kerana kami pasti anda, sedar betapa rapuhnya nyawa kita dan betapa mudahnya semuanya boleh berakhir. Kami hanya ingin mengingatkan semua pembaca kami untuk benar-benar menghayati falsafah “Biar lambat asal selamat”.

Accident Ativa Penang Tol 1.0

Tak payahlah terkejar-kejar dan pastinya jangan berlumba, di jalan tol atau di jalan raya supaya Malaysia kita lebih aman dan selamat untuk anak-cucu kita. Ingat bahawa perubahan bermula dengan anda jadi jika anda mahukan dunia yang lebih baik, anda perlu menjadi lebih baik dahulu. Jangan lupa untuk memandu dengan selamat dan bertanggungjawab pada musim cuti Tahun Baru Cina Malaysia yang akan datang ini.

Previous post

Isuzu D-Max Akhiri 2022 Dengan Menghancurkan Rekod Lama

Next post

7 Kesalahan Tidak Boleh Dikompaun Berkuatkuasa Tahun Baru Cina Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *