Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Isuzu D-Max Akhiri 2022 Dengan Menghancurkan Rekod Lama

Isuzu D-Max mencatat rekod jualan tertinggi pada 2022

Isuzu D-Max mungkin bukan perkara pertama yang terlintas di fikiran apabila memikirkan tentang trak pikap namun pada tahun 2022, Isuzu Malaysia menyaksikan trak pikapnya yang sederhana mencatat rekod baharu dan berjaya menjual 9,211 unit kenderaan yang menakjubkan ini. Jumlah ini hanya berpuluh-puluh lagi daripada menggandakan rekod syarikat pada 2021.

batch_Stylish-interior-4.0

Prestasi yang menakjubkan ini akhirnya telah mencipta rekod tertinggi sepanjang masa yang baharu untuk syarikat itu dan mengatasi sepenuhnya rekod jenama sebelum ini iaitu sebanyak 6,480 trak pikap Isuzu D-Max yang dijual pada tahun 2016. Prestasi mengagumkan ini adalah hasil minat yang besar terhadap model 1.9 liter baharu daripada trak pikap itu.

Selain itu, Isuzu D-Max 1.9 liter baharu telah terbukti murah pada kos operasi sementara masih menunjukkan prestasi yang sangat baik dari segi reka bentuk, ciri, prestasi dan keselamatan. Dengan semua ini, tidak hairanlah varian trak pikap ini menyumbang 79 peratus daripada portfolio jenama itu dan 55 peratus di Semenanjung Malaysia.

Walaupun merupakan pendatang baru, varian X-Terrain utama adalah pilihan popular dalam segmen gaya hidup premium dengan 877 unit dihantar kepada pelanggan tahun lepas. Varian ini diterima baik hasil reka bentuknya yang kacak, dalaman premium, prestasi cemerlang dan ciri keselamatan yang canggih.

Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazo, berkata, “Walaupun menghadapi had stok dari kilang, Isuzu D-Max generasi ketiga mencapai tahap yang luar biasa dari segi penembusan pasaran. Terima kasih kepada reka bentuk yang luar biasa dan ciri masa hadapan, Isuzu D-Max generasi terbaharu membawa tahap baharu keselesaan dan prestasi pemanduan tanpa kehilangan sebarang ciri keluarga Isuzu yang wujud. Ia adalah gambaran sebenar trak pikap zaman moden.”

Isuzu D-Max generasi ketiga baharu bukan sahaja memenangi hati pemiliknya, ia juga menarik perhatian media automotif kerana varian X-Terrain teratas memenangi gelaran ‘Trak Pikap Terbaik’ dan beberapa varian lain juga mendapat banyak pujian.

Satu lagi sebab utama di sebalik kejayaan Isuzu D-Max adalah hakikat bahawa semua varian mempunyai penarafan keselamatan 5 bintang ASEAN ANCAP teratas, yang menawarkan ketenangan fikiran kepada pemilik. Varian teratas rangkaian X-Terrain malah didatangkan dengan waranti perbatuan tanpa had selama 7 tahun untuk menambah ketenangan fikiran.

Popular-X-Terrain-1.0

Isuzu COO, Kenkichi Sogo, menyatakan, “Tumpuan kami pada tahun ini adalah untuk memastikan pengalaman pelanggan kami kekal positif kerana kami berhasrat untuk mengurangkan masa penghantaran dan meningkatkan rangkaian kami. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan kami atas sokongan dan kesabaran mereka dan juga rakan kongsi kami yang telah membantu kami naik ke puncak walaupun menghadapi cabaran dalam pembekalan kenderaan.”

Previous post

Perdana Menteri Umum Tol Percuma Sempena TBC 2023

Next post

Perodua Ativa Melambung Ketika Kemalangan Di Tol Pulau Pinang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *