Promosi / Tawaran / Peraduan

Majoriti Gerai R&R PLUS Mula Berniaga Tanpa Tunai – Cashless

Hampir semua gerai R&R PLUS tidak akan menerima tunai semasa bertransaksi.

Sambil mengalu-alukan kedatangan tahun arnab TBC, PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah mengumumkan bahawa majoriti gerai di Kawasan Rehat dan Servis (R&R)nya kini menerima bayaran tanpa tunai untuk kemudahan tambahan dan ganjaran kepada pelanggan.

Dengan lebih dari 300 gerai kini menerima pembayaran tanpa tunai, termasuk kad Debit, kad Kredit, GrabPay, Touch ‘n Go e-Wallet, Boost, MAE, Setel, ShopeePay dan May Wallet, PLUS selaras dengan desakan Kerajaan agar orang ramai menerima dan menggunakan kaedah pembayaran tanpa tunai.

Menurut Ketua Pegawai Komersial PLUS, Christine Liew, “Sejak tahun lalu, GrabPay, Touch ‘n Go Wallet, Boost, dan ShopeePay telah menjadi antara rakan kongsi pembayaran pertama yang menawarkan ganjaran pulangan tunai untuk pelanggan kami di R&R.”

“Untuk menggalakkan lebih ramai pelanggan lebuh raya menggunakan pembayaran tanpa tunai di R&R PLUS, MyDebit telah melancarkan peraduan “Wave & Menang” dari 1 Disember 2022 hingga 28 Februari 2023 di mana pelanggan kami berpeluang memenangi hadiah berjumlah RM70,000* dengan membelanjakan satu minimum RM5 dengan Kad Debit mereka,” jelas Christine.

Setel juga menawarkan ganjaran pulangan tunai kepada pelanggan yang membelanjakan sekurang-kurangnya RM5 dan memperoleh pulangan tunai RM2 dari 16 Januari 2023, sehingga 28 Februari 2023. Setel juga memberikan pulangan tunai RM5 kepada pelanggan yang menambah nilai minimum RM50 ke dalam akaun Setel mereka.

PLUS komited untuk menyediakan pengalaman tanpa tunai yang bermanfaat untuk semua pelanggan lebuh raya dan akan terus melancarkan lebih banyak promosi dan aktiviti pada tahun 2023 dengan rakan kongsi pembayaran lain seperti MAE, Visa dan Mastercard.

Jadi, pada masa depan anda berada di lebuh raya, ingatlah untuk memanfaatkan pilihan pembayaran tanpa tunai di R&R PLUS untuk pengalaman yang lebih mudah dan bermanfaat.

Pembayaran tanpa tunai juga lebih mudah untuk dijejaki kerana transaksi direkodkan secara digital dan boleh diteliti semula mengikut keselesaan seseorang. Resit fizikal untuk pembayaran tunai mudah musnah, tersalah letak. Selain itu, mereka sukar untuk diatur dan terdapat juga kemungkinan juruwang terlupa untuk mengeluarkannya. Wang tunai juga lebih mudah untuk dicuri, yang menambah lapisan keselamatan semasa dalam perjalanan. Ini benar terutamanya bagi mereka yang menaiki bas, di mana sejumlah besar wang tunai boleh dicuri dan mustahil untuk dipulihkan.

Previous post

Pemandu EV TIADA Isu Dengan Pengecasan Semasa Balik Kampung TBC

Next post

Polestar 2 Mendapat Kemas Kini Utama Dengan Reka Bentuk Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *