Kemalangan / Rosak / Recall

Bas Pelancong Terbakar Di Plaza Tol UPM

Adakah bas pelancongan itu sengaja dibakar atau saluran bahan api yang rosak.

Pagi 22 Januari 2023, sebuah bas persiaran dengan 40 penumpang terbakar ketika hendak keluar dari Pondok Tol di UPM kira-kira jam 6.20 pagi.

Kebakaran itu telah mengakibatkan sebahagian Plaza Tol ditutup dan lorong lain, seperti yang anda lihat dalam gambar, masih beroperasi.

Pemandu dinasihatkan untuk menggunakan laluan alternatif jika boleh untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas di Plaza Tol UPM dan kami mencadangkan yang terbaik untuk menggunakan navigasi waze atau peta google untuk mendapatkan kemas kini trafik terkini semasa keluar dan masuk dari kawasan yang terjejas.

Sementara itu, tiada penumpang, kakitangan pondok tol atau pengguna jalan raya lain cedera dalam kebakaran itu dan setakat ini tiada maklumat lanjut untuk menjelaskan sebab dan bagaimana bas penumpang itu terbakar.

PLUS-FIRE-2023-1.0

Sila berhati-hati semasa di jalan raya beberapa hari akan datang ini bagi pemandu yang pulang dari kampung halaman masing-masing dan patuhi semua peraturan jalan raya kerana penguatkuasaan undang-undang sangat ketat semasa cuti hujung minggu yang panjang ini.

Menariknya, dalam apa jua keadaan, pengajaran di sini ialah ia boleh berlaku kepada kereta baharu dan juga kereta lama. Di Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia melaporkan bahawa 4,000 kereta terbakar setiap tahun iaitu kira-kira 10 peratus daripada semua kebakaran yang mereka bertindak balas.

Axia Burn 5.0

Jadi, anda dinasihatkan supaya sentiasa bawa alat pemadam api di dalam kereta anda. Jika anda mengesyaki kereta anda akan terbakar, berhenti ke bahu jalan dan matikan enjin. Perkara yang paling penting ialah nyawa anda dan keselamatan penumpang lain di dalam kereta. Pastikan semua orang keluar dan menjauhi lalu lintas.

Menilai keadaan. Jika terdapat hanya bau yang membakar, anda mungkin boleh periksa di bawah hud untuk kesan-kesan mahu terbakar.

Jika ini berlaku, alat pemadam api ABC mungkin dapat menghentikan api daripada merebak dan anda akan menggelak pening kepala dan kerugian kewangan. Walau apa pun, utamakan keselamatan diri dan keluarga. Kereta boleh diganti.

Previous post

KIA Dan Hyundai Melihat Pertumbuhan Tinggi Pada 2022

Next post

Proton Wira Masih Kereta PALING DICURI Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *