Berita Auto

Audi A3 2.0TFSI S Line Baharu Dilancarkan – Harga RM332K

Audi A3 generasi ke-2 ialah produk baharu pertama yang dilancarkan di bawah PHS Automotive Malaysia.

Awal tahun ini, kami telah berkongsi khabar tentang kebangkitan semula Audi di Malaysia. Walaupun pelan CKD masih belum menjadi kenyataan, jenama itu telah mengambil langkah besar, melancarkan produk baharu pertama mereka di bawah pengurus jenama baharu PHS Automotive Malaysia. Kereta yang mereka lancarkan ialah Audi A3 Sedan generasi ke-2.

Audi A3 generasi ke-2 didatangkan dengan reka bentuk baharu yang dengan gril sarang lebah Singleframe hadapan yang besar. Terdapat banyak lengkungan di tempat yang betul untuk mencipta rupa sedan sukan berotot dengan garis bumbung coupé.

Badan yang diperkemas, bahagian bawah badan berpanel dan diffuser besar membantu mengurangkan seretan keseluruhan kereta. A3 juga mempunyai salur masuk penyejukan yang digerakkan secara elektrik untuk ruang enjin dan brek.

Audi A3 baharu boleh didapati di Malaysia dengan bahagian luar dan dalam S-Line serta dikuasakan oleh enjin petrol 2.0L TFSI 4-silinder dengan 190PS dan 320Nm. Enjin itu menghantar kuasa ke roda hadapan melalui transmisi S tronic 7-kelajuan.

Audi drive select memberikan beberapa tahap penyesuaian kepada pengalaman pemanduan. Sedan kompak datang dengan suspensi bebas sepenuhnya yang terdiri daripada strut MacPherson di hadapan dan suspensi Multilink di belakang dengan sistem central dynamic handling untuk interaksi optimum antara semua komponen.

Dari segi peralatan, Audi A3 S-Line agak berkurangan dalam pasaran sedan premium yang kompetitif, yang juga terdiri daripada Mercedes-Benz A-Class Sedan dan BMW 218i Gran Coupé yang dipasang tempatan. Kemasukan Audi dilengkapi dengan navigasi MMI 10.1″ serta paparan sentuh dengan Apple Carplay dan Android Auto. Turut disertakan ialah perkhidmatan Audi connect plus dan kokpit maya Audi.

Terdapat stereng kulit dengan butang plus pelbagai fungsi. Tempat duduk kuasa di hadapan dan dibalut dengan kulit Nappa Halus. Di bahagian luar, anda akan dapat roda aloi 17″ gaya 5 jejari selari, lampu depan LED dan but kuasa hands-free. Dari segi ciri bantuan pemandu advance, lagi, Audi A3 berkurangan dengan hanya Lane Departure Warning.

Audi A3 Sedan boleh didapati dalam lapan warna untuk pasaran Malaysia. Harga bermula pada RM331,990 di semua Pusat Audi di Setia Alam, Glenmarie dan Juru. Semua model Audi kini didatangkan dengan penyelenggaraan percuma selama 3 tahun, bantuan tepi jalan selama 5 tahun dan waranti perbatuan tanpa had selama 5 tahun.

Sementara Itu, Audi RS3 Dibuka Untuk Tempahan

PHS Automotive Malaysia turut membuka buku pesanan untuk model RS 3 secara serentak. Model berprestasi tinggi ini didatangkan dengan enjin 2.5L sebaris 5 turbo dengan 400PS dan 500Nm yang membolehkan masa 0-100km/j hanya 3.8 saat. Ia juga dilengkapi dengan banyak bahagian prestasi termasuk kit badan lebar RS, ekzos sukan RS dan banyak lagi. Ini akan dijual pada harga antara RM650,000 dan RM750,000 apabila ia mula diperkenalkan.

Previous post

Jenama Citroën Kini Di Indonesia Tetapi Tidak Di Malaysia

Next post

Reka Bentuk Honda Prologue Disempurnakan Sebelum Pengeluaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *