Bisnes

Audi CKD Mungkin Datang Pertengahan 2022 Di Kilang Inokom

Desas desus tentang Ingolstadt dan Inokom yang mengusahakan program Audi CKD.

Di acara industri eksklusif baru-baru ini seorang rakan berkongsi berita tentang jenama premium keempat Jerman kegemaran semua orang – Audi. Selama bertahun-tahun, Audi telah bergelut untuk mendapatkan harga yang diperlukan untuk bersaing dengan pesaing langsungnya Mercedes-Benz dan BMW. Dan kini dengan Porsche mendapatkan program pemasangan tempatannya sendiri, mereka di Ingolstad dikatakan akhirnya memutuskan untuk mengambil keputusan untuk memulakan operasi CKD di Malaysia untuk Audi.

Sejauh mana kesahihan berita ini?

Menurut rakan kita ini, ianya masih khabar angin. Dia belum mendengar tentang perkara ini daripada sesiapa yang terlibat secara langsung dalam projek itu. Bagaimanapun, dia mengenali beberapa orang yang berada di bawah NDA yang membayangkan dengan kuat bahawa nasib Audi di Malaysia akan berubah menjelang pertengahan 2022. Dia memadankan khabar itu dengan khabar yang lain daripada orang yang mengendalikan kilang pemasangan bahawa perkakasan semula sedang dilakukan untuk menampung platform Audi dan, dan dengan itu, anda juga kini mempunyai khabar yang agak munasabah untuk dikongsikan.

Model mana yang akan datang?

Kami tidak tahu. Kami rasa ia mungkin sesuatu yang konservatif seperti Audi Q3 dan Q5, mungkin A3, A4 dan A6. Tetapi mungkin Audi akan menyerang beberapa ceruk yang lebih eksotik. Kereta e-tron semua elektrik mereka adalah satu kemungkinan, atau sesuatu di antara konservatif dan khusus seperti A5 Sportback atau Q4 Sportback mereka. Siapa tahu. Pada ketika ini, kami hanya mahu melihat jenama dengan empat gelang ini kembali bersaing.

Bolehkah ini menjadi?

Audi sudah lama stagnan di Malaysia. Selepas percubaan yang gagal untuk mengembangkan jenama itu pada tahun 2015, Audi Malaysia menjadi layu sehingga menjadi sekam bekas dirinya, dengan pejabat Singapura membuat keputusan besar. Serangan produk utama terakhir berlaku pada 2019 dengan pengenalan SUV baharu. Ini diikuti produk baharu seperti Q4 dan A5 Sportback. Volvo Car Malaysia sebaliknya telah menunjukkan pertumbuhan tahun ke tahun yang luar biasa dengan operasi CKD yang berterusan. Jika Audi realistik dengan matlamat pengembangannya, ini mungkin akan menjadi satu lagi program pemasaran sia-sia untuk syarikat itu.

Previous post

Mitsubishi Vision Ralliart Concept Muncul Di Tokyo Auto Salon

Next post

Mitsubishi XPANDER Adalah Untuk Mereka Yang Suka Berjalan-jalan Pada Hujung Minggu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published.