Berita Auto

Reka Bentuk Honda Prologue Disempurnakan Sebelum Pengeluaran

Styling EV Honda Prologue Dikongsi

Bukan rahsia lagi bahawa Honda merancang untuk melancarkan model SUV semua elektrik khusus untuk pasaran Amerika Utara pada 2024 yang dipanggil Prologue. Model ini akan menggunakan teknologi General Motors – khususnya bateri Ultium syarikat Amerika dan platform kenderaan elektrik yang dikongsi. Minggu ini, Honda akhirnya berkongsi beberapa imej Prolog akan datang bersama satu atau dua peralatan dan maklumat dimensi.

Honda Prologue direka oleh pasukan muda yang berpangkalan di Los Angeles. Pasukan ini ditugaskan untuk mencipta SUV moden dan segar dengan permukaan yang bersih dan ringkas. Arah reka bentuk dilabelkan ‘Neo-Rugged’. Walaupun kebanyakan elemen adalah serba baharu, anda akan menemui beberapa isyarat Honda yang biasa di dalam dan pada fasia hadapan, yang dikatakan menyerupai model elektrik bateri Honda yang lain, Honda e.

Pengukuran dikongsi dalam inci, tetapi ditukar di sini kepada metrik dan dibandingkan dengan HR-V dan CR-V lama untuk konteks.

UkuranPrologueHR-VCR-V
Wheelbase309426102660
Panjang487743304584
Lebar198917901855
Tinggi164315801657

Seperti yang anda boleh agak, Prologue adalah SUV yang agak besar untuk Honda, mengatasi bukan sahaja HR-V malah CR-V mereka dengan margin yang luas.

Honda turut melengkapi EV ini dengan bumbung panoramik dan roda 21″. Apa yang baharu untuk Honda ialah mereka memaparkan nama jenama penuh mereka dalam typeface bergaya di bahagian belakang Prologue dan bukannya menggunakan logo ‘H’ syarikat.

Nama produk terakhir akan sejajar dengan penjenamaan siri ‘e’ syarikat. Prologue akan memperkenalkan kemasan cat eksklusif yang dipanggil North Shore Pearl dengan charcoal eksklusif dan dalaman kelabu muda.

Terima kasih kepada saiz Prologue yang sangat besar, bahagian dalamannya cukup luas untuk penumpang dan kargo.

Kluster instrumen digital standard 11″ disertakan bersama paparan infotainment 11.3″.

Ketahui tentang Pelancaran Elektrifikasi Honda di bawah.

MEDIA RELEASE

Honda Electrification Rollout

Toward its global goal to achieve carbon neutrality for all products and corporate activities by 2050, Honda will introduce 30 new EVs globally by 2030, with a global sales volume of 2 million units. In North America, Honda has laid out an aggressive timeline of EV introductions based on three initial phases leading to 2030 and ultimately to 100% zero-emission automobile sales by 2040:

2024: Begin sales of the Honda Prologue, co-developed with GM

2026: Begin sales of Honda models based on Honda e:Architecture to be produced by Honda in North America. 

2027: Begin sales of a new series of affordable EVs co-developed with GM, also produced by Honda in North America.

01-2024-Honda-Prologue-Styling-Reveal-1.0

Honda also recently announced an agreement to establish a joint venture to produce lithium-ion batteries in the U.S. to power Honda and Acura EV models for the North American market.

Previous post

Audi A3 2.0TFSI S Line Baharu Dilancarkan - Harga RM332K

Next post

Nissan Mahu Beli Balik Saham Daripada Renault

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *