Berita Auto

Mercedes-Benz A-Class Family Dapat Facelift Untuk Model Tahun 2023

Seluruh keluarga Mercedes-Benz A-Class, termasuk varian sedan dan AMG diberi penambahbaikan.

Mercedes-Benz A-Class semasa telah menjadi kisah kejayaan bagi syarikat kereta yang berpangkalan di Stuttgart. A-Class generasi ini terbaik dalam pengendalian dan dinamik sambil memperhalusi formula padat muda dengan banyak gaya teknologi dan dramatik. Hanya ada satu masalah – peredaran masa menuntut model facelift. Dan itulah yang telah diberikan kepada kita.

Keseluruhan rangkaian A-Class telah diberi kemas kini sederhana dalam penggayaan dan peralatan untuk tahun model 2023. Secara umum, rangkaian yang diperbaharui terdiri daripada Mercedes-Benz A-Class Hatchback standard dan Sedan A-Class, bersama-sama dengan model prestasi oleh AMG – A35 dan A45. Dalam artikel ini, kami memfokuskan pada model Mercedes-Benz A-Class standard.

Untuk 2023, Mercedes-Benz A-Class Hatchback dan Sedan standard telah diberikan rupa yang segar. Perubahan pada bahagian luaran adalah sedikit tetapi boleh nampak. Cari gril baharu dengan bintang berbucu tiga yang kecil, lampu hadapan yang direka bentuk semula serta grafik baharu untuk kedua-dua lampu siang dan lampu belakang. Satu lagi perubahan ialah rear diffuser yang direka bentuk semula. Keluarga A-Class juga telah diberikan empat reka bentuk rim baharu dengan diameter sehingga 19″. Juga baharu ialah ketersediaan kemasan cat MANUFAKTUR yang terdapat di pasaran tertentu.

Di dalam, konsol tengah telah direka semula sedikit, tetapi tetapan dwi paparan yang sama kembali dengan 10.25″ di tengah dan sama ada paparan pemacu 7″ atau 10.25″ pilihan. Reka bentuk stereng juga telah dikemas kini kepada rupa yang lebih kontemporari. Ia dibalut dengan kulit Nappa sebagai standard. Tempat duduk selesa berkualiti tinggi baharu dengan upholsteri Artico timbul 3D tersedia. Warna dalaman baharu juga tersedia pada tahap trim tertentu. Kemasan AMG Line kembali dengan trim aluminium berus cerah dan jahitan kontras merah.

Di bawah hud, semua model A-Class kini didatangkan dengan pilihan enjin hibrid ringan. Penyepaduan sistem elektrik 48V menjimatkan bahan api dan menyokong enjin petrol dengan rangsangan 10kW. Starter generator pacuan belt baharu menambah baik setat yang lebih lancar dan senyap dengan mod ‘sailing’ daripada kenderaan Benz moden yang lebih besar.

Powertrain hibrid plug-in juga telah dipertingkatkan sedikit dengan kuasa tambahan 5kW dan kini bateri boleh dicas menggunakan pengecasan AC 11kW dan bukannya hanya 7.4kW. Pengecasan DC masih tersedia, tetapi hanya sehingga 22kW.

Terdapat pelbagai kemas kini perisian lain, ciri dan pengoptimuman, termasuk MBUX yang diperbaharui, sistem telematik dan banyak lagi. Terdapat juga penderia cap jari baharu, Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto. Port USB-C tambahan tersedia untuk mengecas. Dari segi bantuan keselamatan, Lane Keeping Assist kini lebih selesa kerana Active Steering Control. Pakej Parking baharu membawakan visualisasi 360 darjah dan banyak lagi.

Previous post

Hyundai Staria 10 Tempat Duduk Dilancarkan -Daripada RM180,000

Next post

Model Mercedes-AMG A45 S 4MATIC+ Dan A35 4MATIC Dipertingkat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *