Berita Auto

Rolls-Royce Membentuk Semula Ornamen Spirit Of Ecstasy

Hiasan hud Rolls-Royce Spirit of Ecstasy dibentuk semula untuk aerodinamik yang lebih baik untuk EV yang akan datang.

Tahun lepas, Rolls-Royce membuat pengumuman mengejut – mereka akan menghasilkan kenderaan elektrik (EV) yang dipanggil Spectre dan ia akan menjadi kereta paling senyap yang pernah ada. Sudah tentu, sebagai Rolls-Royce, perhatian terhadap perincian dan tradisi berjalan seiring.

Itulah sebabnya syarikat telah memutuskan untuk mereka bentuk semula hiasan hud Spirit of Ecstasy mereka agar lebih sesuai dengan masa depan elektrik mereka.

Patung Spirit of Ecstasy yang asli telah didaftarkan secara rasmi sebagai harta intelek Rolls-Royce tepat 111 tahun yang lalu pada 6 Februari 1911.

Reka bentuk semula mengambil masa 830 jam pemodelan reka bentuk dan ujian terowong angin untuk diperbaiki. Ia menyumbang kepada pekali nilai seret Spectre dengan hanya 0.26, walaupun angka itu adalah dari prototaip, dan bukan model pengeluaran akhir.

Spirit of Ecstasy lebih rendah dan dikatakan lebih sesuai dengan lukisan asal oleh penciptanya Charles Sykes. Nilailah sendiri. Berikut adalah lakaran Spirit of Ecstasy.

Dan berikut adalah perhiasan hud asal dan yang direka bentuk semula sebelah menyebelah.

Hiasan baharu itu tinggi 82.73mm, lebih pendek daripada hiasan asal setinggi 100.01mm. Jubah terbangnya telah dibentuk semula untuk menjadikannya lebih aerodinamik. Perubahan terbesar adalah dalam posturnya. Spirit of Ecstasy yang baharu mempunyai sebelah kaki ke hadapan, badannya rendah dan mukanya ke atas. Yang asal mempunyai kaki yang disatukan, lurus dan pinggang yang condong.

Selaras dengan tradisi, patung-patung itu akan dibuat menggunakan salah satu teknik tuangan yang tertua, cire-perdue dan disiapkan secara individu dengan tangan. Patung asal akan terus digunakan pada semua model Rolls-Royce semasa, seperti Phantom, Ghost, Wraith, Dawn dan Cullinan. Spirit of Ecstasy baharu adalah eksklusif untuk EV yang akan datang dan mungkin model masa depan yang lain, tetapi itu tidak pasti pada ketika ini.

Previous post

Mazda CX-60 PHEV Disahkan Mempunyai Lebih 300 hp

Next post

Triumph Dedah Prototaip Motosikal Elektrik TE-1

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *