Uncategorized

Prototaip Kereta Nissan Z Baharu Akan Datang Dalam 2 Minggu

Teaser belakangnya disiarkan.

Sejak Carlos Ghosn dipecat secara paksa dari kedudukannya di pucuk pimpinan Nissan, syarikat itu bergerak dengan pantas untuk membuat kemunculan semula. Sebenarnya, mereka benar-benar memerlukan kemunculan semula. Salah satu bahagian strategi mereka adalah memperbaharui kereta Z mereka yang sudah tua, kerana 370Z semasa telah dijual selama lebih dari 12 tahun. Petunjuk pertama sebuah kereta Z baharu muncul lebih dari setahun setelah penangkapan Ghosn, dan ia muncul dalam bentuk video yang meraikan 50 tahun Z.

Walaupun Nissan tidak secara eksplisit mengatakan bahawa sebuah kereta baharu sedang dikembangkan pada masa itu, tetapi video tersebut membuat beberapa orang teruja dengan prospek tersebut.

Mereka pertama kali secara rasmi menyiarkan teaser kereta Z pada akhir Mei dengan video “A-Z” ini di youtube.

Dan minggu ini, nampak gayanya Nissan telah berusaha meningkatkan gembar-gembur di sekitar pelancaran kereta Z yang baharu dengan video bertema Z yang lain. Kali ini mengesahkan bahawa prototaip untuk kereta Z seterusnya sudah dekat:

Sejurus pelancaran video tersebut, dikhabarkan bahawa “Z Proto” yang baharu akan dipersembahkan pada pertengahan September 2020. Ya, hanya dalam 2 minggu kita harus mempunyai gambaran tentang apa rupa dan rasanya kereta Z generasi akan datang.

Baru-baru ini, Naib Presiden Kanan Reka Bentuk Global untuk Nissan menyiarkan lakaran minimalis ini yang BOLEH menjadi hujung belakang kereta Z yang akan datang. Teks yang disertakan tidak menunjukkan bahawa itu adalah teaser untuk Z berikutnya, tetapi ada beberapa petunjuk yang dapat kita ambil, seperti garis atap yang sesuai dengan apa yang ditunjukkan sebelumnya dan juga logo ‘Z’ bergaya retro di tiang belakang yang kemungkinan akan dipaparkan pada Z baharu.

Lampu belakang yang ditunjukkan di sini anehnya mengingatkan kita pada kereta Z generasi 300ZX.

Kami sangat menyukai kombinasi reka bentuk garis atap dan lampu depan kereta Z generasi awal ini dengan hujung belakang 300ZX. Reka bentuk yang diilhami retro boleh menjadi sangat menarik apabila dilakukan dengan betul, seperti yang dibuktikan oleh kereta seperti Ford Bronco.

Previous post

PROTON Akui Akan Bina 4500 Unit Crossover X50 Sebulan

Next post

Peugeot 5008 Turut Dapat Facelift

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *