Berita Auto

Nissan Sambut Ulang Tahun ke-90 Disember Lalu

Keunggulan Nissan, Lebih Tua daripada Pembuat Kereta Eropah, Menyambut Usia 90 Tahun dengan Inovasi dan Semangat

Pada 26 Disember tahun lalu, Nissan merayakan ulang tahunnya yang ke-90, sebuah perjalanan yang dipenuhi dengan semangat dan inovasi yang tersemat dalam DNA mereka untuk “melakukan apa yang tidak berani dilakukan oleh yang lain”.

Sejak penubuhannya pada tahun 1933, semangat berani ini telah memberi inspirasi kepada Nissan dan generasi pekerja untuk terus menerobos sempadan inovasi, memperkayakan kehidupan orang ramai dengan pengalaman menakjubkan dan teknologi canggih untuk mencipta dunia yang lebih bersih, selamat dan lebih inklusif.

Memandangkan ia menandakan ulang tahunnya yang ke-90, Nissan mengadakan beberapa siri inisiatif peringatan dalam beberapa bulan akan datang. Ia termasuk logo tersendiri yang mewakili sejarah panjang syarikat dan masa depan yang menarik.

Nissan mengenang warisan mereka, merayakan masa kini, dan meninjau masa depan, semua dengan tumpuan utama pada pelanggan, peminat, pekerja, dan komuniti yang telah menyokong Nissan selama sembilan dekad.

Dalam sambutan 90 tahun perjalanan yang menakjubkan, Nissan Motor Co. Ltd. baru-baru ini memperkenalkan rangkaian model ulang tahun ke-90 yang menakjubkan. Kenderaan revolusioner ini menunjukkan komitmen Nissan terhadap inovasi, kemampanan dan mengejar kecemerlangan.

Dengan kemajuan terobosan dalam teknologi elektrifikasi dan pemanduan autonomi, Nissan menyasarkan untuk mencapai neutraliti karbon dan masyarakat tanpa masalah lalu lintas.

Sebagai bukti lanjut dalam hal ini, baru-baru ini dilaporkan oleh Bloomberg bahawa Nissan Sakura kei-EV adalah EV terlaris di Jepun.

Lebih mengagumkan, Sakura kecil (dan rakan sejawatannya Mitsubishi ek-X) sebenarnya menyumbang separuh daripada EV yang dijual di Land of the Rising Sun tahun ini. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa dengan Jepun masih belum menerima sepenuhnya gaya hidup automotif elektrik sepenuhnya, dengan EV menyumbang hanya 1.5 peratus daripada jumlah jualan kereta di sana, pencapaian luar biasa Nissan (dan Mitsubishi) agak berkurangan oleh fakta bahawa hanya kira-kira 35,099 unit. Kei EV adalah yang dijual tahun 2023, angka yang berlaku kira-kira separuh daripada bilangan kereta yang dijual Tesla di China.

Sementara itu, saat Nissan mengubah kereta dari sekadar alat pengangkutan menjadi sumber kegembiraan, syarikat tetap kukuh dalam memperkayakan kehidupan manusia dengan impian dan kegembiraan untuk tahun-tahun yang akan datang. Sambutlah masa depan bersama Nissan yang memacu inovasi, kelestarian, dan semangat untuk 90 tahun yang akan datang dan seterusnya.

Terus-Terang

Kami melihat perjalanan Nissan bukan hanya sebagai sejarah sebuah jenama otomotif, tetapi sebagai cerminan evolusi teknologi dan aspirasi manusia untuk terus berinovasi. Melihat ke belakang pada perjalanan 90 tahun ini, kami dapat merasakan bagaimana Nissan tidak hanya bertahan dalam persaingan, tetapi juga menjadi pelopor dalam banyak aspek. Kami menyaksikan bukan sekadar pertumbuhan sebuah jenama, tetapi evolusi sebuah masyarakat yang terus bergerak maju. Nissan, dengan semangatnya yang tidak pernah padam, mengajar kami tentang keberanian untuk berinovasi dan berubah, menunjukkan bahwa masa depan selalu penuh dengan kemungkinan baru.

GALERI

Previous post

Harga Jualan Honda CR-V RS Generasi Ke-6: Ramalan dan Fakta

Next post

Kereta Manja: Beban Atau Kebanggaan?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *