Berita Auto

Cepat! Aston Martin Rapide AMR Hanya Tinggal 2 Unit!

Jangan tunggu lama-lama nanti dikebas orang!

Versi pengeluaran konsep yang dipamerkankan di Geneva tahun lalu ini terhad hanya kepada 210 unit. Bagi pasaran SEA, tinggal hanya 2 unit lagi dan Aston Martin Kuala Lumpur sedia menghantarkannya kepada anda.

Apa itu AMR? AMR adalah singkatan Aston Martin Racing. Jadi, Rapide AMR ini adalah sebuah kereta sport yang sudah siap sedia dibawa ke mana-mana litar di seluruh dunia dan terus menguasai trek tersebut dengan selesa.

Jantung Rapide AMR adalah enjin beraspirasi semula jadi yang berasaskan teknologi dan watak Aston Martin Vantage GT12. Manifold masuknya lebih besar dengan pelari masuk dual panjang yang diselaraskan meningkatkan aliran udara ke dalam enjin V12 6.0 liter ini dan, digabungkan dengan penentukuran enjin dan kotak gear baharu, ini menghasilkan peningkatan kuasa kepada 603PS dan 630NM, sementara ekzos quad baru memastikan bunyi yang menggiurkan, sesuai dengan lencana AMR.

Standard, Rapide AMR dilengkapi dengan brek seramik karbon. Berukuran 400mm di bahagian depan dengan kaliper enam piston dan 360mm di belakang dengan kaliper empat piston, kali pertama Rapide dilengkapi dengan kuasa berhenti sebegini. Cakera seramik karbon juga merupakan sebahagian daripada etos AMR untuk menggunakan komponen ringan sambil mengurangkan unsprung mass yang memberi kesan terbaik pada pengalaman memandu.

Di samping tayar, brek dan aerodinamik baharu, suspensi Rapide juga mendapat perhatian. Rapide AMR yang baharu ditunggang 10mm lebih rendah daripada Rapide S dan walaupun peredam adaptif tiga tahap tetap ada, mereka telah dirancang semula secara menyeluruh agar kereta lebih fokus, lincah dan dinamik. Sebilangan besar kerja pembangunan ini telah disiapkan di Pusat Prestasi AMR yang baru dibuka di Nürburgring.

Rapide AMR tersedia dalam skema Standard dan Signature. Untuk Malaysia, Aston Martin Kuala Lumpur telah membawa skema Signature yang sesuai dengan cat Stirling Green dengan aksen Lime dan jalur Lime untuk penampilan AMR, dan skema Standard Onyx Black – dengan menambahkan aksen AMR Lime pada splitter, sills dan diffuser belakang .

Harga runcit RM 1,100,000.00 tidak termasuk duti dan cukai.

Untuk temu janji, sila hubungi +60 3 2163 1196 atau e-mel ke astonmartinkl.enquiries@wearnes.com. Untuk maklumat lebih lanjut, sila layari www.astonmartinkualalumpur.com.

Previous post

Genesis G70 Facelift Didedahkan

Next post

Jualan Kereta Volvo Naik Ogos Ini Di Pasaran Utama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *