Kemalangan / Rosak / Recall

Dahlah Ford Mustang Ini Jarang Apatah Lagi Yang Kemalangan

Anda tahu, kita rakyat Malaysia cukup beruntung kerana Sime Darby Auto Connexion memutuskan untuk menyediakan Ford Mustang di Malaysia.

Namun pada tahun 2020, kita dapat melihat, bukan satu, tetapi dua Mustang Ford … kemalangan di jalan raya Malaysia. Kedua-duanya nampak gayanya berlaku dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan lagi.

Diakui, selain gambar, terdapat sedikit maklumat lain mengenai kemalangan ini. Carian Imej Google tidak menghasilkan apa-apa setakat ini, jadi kita hanya perlu melihat beberapa butirannya.

Pertama, ini adalah warna yang tidak ditawarkan secara rasmi, yang menimbulkan kemungkinan bahawa ini adalah kereta grey market. Satu-satunya warna biru yang kami dapat ialah Deep Impact Blue. Sebenarnya, inilah warna kereta Mustang GT pandu uji kami. Ini adalah warna yang lebih gelap daripada Mustang baby blue yang digambarkan.

Jalur lumba mungkin menunjukkan bahawa kereta itu dibungkus stiker. Pada tahun 2016, Ford melakukan siri warna throwback terhad di Amerika Syarikat, termasuk warna Grabber Blue, yang nampaknya dicontohi oleh warna ini. Mungkin pemiliknya mengecat semula atau membalut stiker warna biru terang ini.

Melihat kereta dari sudut ini, ada kemungkinan ia adalah model pemanduan sebelah kiri. Lihat sejauh mana jarak stereng dari pintu. Mungkin ini hanya perspektif yang condong. Apa pendapat anda? Sekiranya ia hanya model RHD yang dibeli secara tempatan, maka berdasarkan rim, ini nampaknya adalah Ecoboost Mustang 2.3 liter dan bukan versi 5.0 V8 GT. Ia masih merupakan kereta yang sangat mahal, berharga RM488,888 ketika dilancarkan.

Berdasarkan gambar, kereta itu bertembung dengan tiang utiliti dengan kelajuan yang cukup tinggi untuk mencetuskan beg udara stereng dan lutut. Kedua-dua model 2.3 liter EcoBoost dan 5.0 V8 adalah model pacuan roda belakang dengan kuasa tinggi (masing-masing 317PS dan 416PS). Ada kemungkinan pemiliknya mengambil selekoh terlalu laju memandang salah satu foto dan hilang kawalan ketika dia cuba membetulkannya sendiri.

Jalan basah dan tayar yang usang mungkin menyumbang kepada kejadian ini. Apa pun keadaannya, pemilik Mustang Malaysia harus menggunakan kereta ini dengan berhati.

Previous post

Trak Pikap Proton Berdasarkan Geely Haoyue Oleh Theo Chin

Next post

BMW Harus Terus Membekalkan Enjin E30 M3 Kepada Pengumpul

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *