Kemalangan / Rosak / Recall

Mustang Dipandu Isteri Kemalangan Dan Suami Senyum Saja

Minggu lalu, kami menerima foto-foto Ford Mustang merah ini yang melintang di jalan dan sangkut di atas longkang besar. Tidak banyak liputan berita mengenai kejadian itu, tetapi kami melihat posting oleh pemilik di Facebooknya menjelaskan apa yang telah berlaku. Catatan ini dikongsi di Twitter, tetapi sebahagian besar maklumat berasal dari pos asal. Kejadian tersebut berlaku pada 16 April 2020.

Menurut pemiliknya, Mustang. itu dipandu oleh isterinya ketika dia sedang makan tengah hari berhampiran pejabat Fiber Flex. Maklumat Bertam Perdana Signal Light 2 pula melapurkan ianya berlaku berhampiran Seberang Perai tetapi kami tidak dapat mengesahkan maklumat ini. Malah, pemiliknya berupa tinggal di kawasan Lembah Klang.

Kenyataan di facebook pemilik mengatakan:

“Isteri yang bawak kereta ni. Abang dekat office Fibre Flex tengah mencari sesuap nasik. Apapun syukur Alhamdulilah isteri abang selamat tak cedera apa-apa. Itu yang penting. Kereta boleh beli, isteri boleh kahwin lagi, tapi susah nak cari spec macam ni. Spec bawak kereta macam Letty fast furious.”

Sikap sambil lewa pemiliknya terhadap kejadian itu agak mengkagumkan. Ford Mustang memang jarang di Malaysia, tetapi ia masih sesuatu yang boleh dibeli, diperbaiki atau diganti.

Mustang tertentu yang kita lihat dalam foto ini adalah 5.0 GT warna Race Red. Berbanding dengan unit yang kami pandu uji pada tahun 2016, Mustang ini macam sudah ada mod. Rimnya spoke 9, tidak seperti roda spoke 10 yang disediakan oleh Sime Darby Auto Connexion. Kami juga melihat bahawa lencana “5.0” pada fender depan telah dipadamkan. Terdapat juga spoiler hitam kecil dan cermin sayap yang berwarna kehitaman yang tidak kami lihat di kereta uji kami.

Ford Mustang diperkenalkan ke pasaran Malaysia pada tahun 2016 oleh Sime Darby Auto Connexion. Dua varian enjin dibawa masuk – model 2.3 liter inline-4 Ecoboost dan model 5.0 V8 GT berharga antara RM488,888 dan RM598,888 atas jalan tanpa insuran. Setahu kami, kebanyakannya dijual dalam tempoh bebas GST / SST selama 3 bulan yang menurunkan kebanyakan harga kereta sekurang-kurangnya 6%.

Previous post

Pusat Servis MODENAS Mula Beroperasi Hari Ini

Next post

Volkswagen Umum Faedah Tambahan Kempen 'Welcome Back'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *